Naziv
Osnove pedagogije
Organizacijska jedinica
Odsjek za pedagogiju
ECTS
5
Šifra
35969
Semestri
zimski
Satnica
Predavanja
30
Seminar
30
Kolegij je preduvjet za upis ili polaganje
Kolegij je potrebno odslušati za

Cilj
Uvođenje studenata u područje znanstvene pedagogije, njezinog utemeljenja i osnovna terminološka određenja - polazišta i teorijski okviri.
Ostvarivanje sadržaja kolegija treba osigurati cjelovit i sustavan uvid u pedagogijsku znanost kao osnovicu za izučavanje ostalih disciplina u okviru studija.
Sadržaj
  1. Temelji odgoja, antropološke pretpostavke odgoja, strukturna obilježja
  2. Razvitak pedagogije kao teorije odgoja, izgradnja sustava pedagogijske znanosti
  3. Pedagogija, njezin predmet i područje istraživanja
  4. Odnos teorijske i praktičke pedagogije
  5. Povijesna određenja pedagogijske znanosti
  6. Osnovni pedagoški procesi - odgoj
  7. Osnovni pedagoški procesi - obrazovanje
  8. Humanizam i funkcionalizam u pedagogiji
  9. Pedagoški pojmovi, terminologija i terminološke raznolikosti (pedagoško djelovanje/pedagoški odnos, didaktika, nastava, kurikulum, učitelj, učenik)
  10. Didaktika, nastava
  11. Teorija kurikuluma
  12. Discipline znanosti o odgoju
  13. Gnoseološka i teleološka određenja pedagogijske znanosti
  14. Pedagogija i komplementarne znanosti: interdisciplinarne i transdisciplinarne relacije pedagogijske znanosti
  15. Diskusija i pitanja

Ishodi učenja
  1. Sažeti temeljna znanja i shvatiti cjelovit i sustavan uvid u pedagogijsku znanost, njezino utemeljenje i terminologiju
  2. Raspravljati na kritičan način propitivanjem problema suvremene pedagogijske teorije i pedagoške prakse
  3. Samostalno analizirati teorijske pristupe odgoju
  4. Definirati elemente i razumjeti strukturu pedagoškog djelovanja
  5. Naučiti se služiti literaturom i pripremati manje tematske prezentacije
Metode podučavanja
Predavanje

Seminari

Samostalni zadaci
Metode ocjenjivanja
Pohađanje nastave
Seminarski rad
Pismeni ispit
Usmeni ispit

Obavezna literatura
  1. Liessmann, K.P. (2008), Teorija neobrazovanosti: zablude društva znanja, Zagreb: Jesenski i Turk
  2. Vuk-Pavlović, P. (1939), Uzgoj, odgoj, obrazovanje, Zagreb: Napredak
  3. Hentig, H. (2008), Što je obrazovanje, Zagreb: Educa
  4. Komar, Z. (2019), Continental idea of Pädagogik, u: Kudlacova, Raysky (ur.), Education and Pädagogik: Philosophical and historical reflections, str 41-57
Dopunska literatura
  1. Hufnagel, E. (2002), Filozofija pedagogike: studije o Kantovom, Natorpovom i Hoenigswaldovom temeljnom pedagogičkom nauku, Zagreb: Demetra
  2. Nietzsche, F. (2003), Schopenhauer kao odgajatelj, Zagreb: Matica hrvatska
  3. Pataki, S. (1933), Problemi filozofijske pedagogije : Odnos filozofije i obrazovanja, Zagreb: B. Miletić
  4. Mijatović, A. (2000), Leksikon temeljnih pedagogijskih pojmova, Zagreb, EDIP.

Obavezan predmet na studijima
  1. Pedagogija, sveučilišni prijediplomski jednopredmetni studij, 1. semestar
  2. Pedagogija, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 1. semestar