Naziv
Primijenjena razvojna psihologija
Organizacijska jedinica
Odsjek za psihologiju
ECTS
4
Šifra
131597
Semestri
Nastavnici
Satnica
Predavanja
15
Seminar
15
Vježbe u praktikumu
15

Cilj
Upoznavanje s primjenom znanstvenih spoznaja iz razvojne psihologije u različitim područjima rada psihologa.
Sadržaj
  1. Praktična primjena znanstvenih spoznaja iz razvojne psihologije.
  2. Prikaz nastojanja poboljšanja razvojnih ishoda tijekom cijelog životnog vijeka u različitim okružjima: obrazovnom, socijalnom, kliničkom, nevladinom sektoru kao i u području socijalnih politika.
  3. Prevencija, tretman i saniranje aktualnih društvenih problema.
  4. Prevencija i tretman problema poput vršnjačkog nasilja, ovisnosti, maloljetničke delinkvencije, bračnih i obiteljskih problema, obiteljskog nasilja, razvoda braka, nezaposlenosti, skrbi o starijima i dr.
  5. Navedenim temama studenti se upoznaju predstavljanjem praktičnog rada gostujućih psihologa, terenskim posjetima te upoznavanjem nekih postupaka procjene i tretmana.
  6. Studenti se upoznaju s tehnikama planiranja i evaluacije psihosocijalnih programa koji potiču optimalni cjeloživotni razvoj i populariziraju spoznaje iz razvojne psihologije.

Ishodi učenja
  1. Studenti će razviti osjetljivost za aktualne društvene probleme i razvojne teškoće u okviru cjeloživotnog pristupa razvoju.
  2. Studenti će se upoznati s radom psihologa s osobama različitih dobnih skupina (djeca, mladi, odrasli, osobe starije životne dobi) u različitom djelokrugu rada psihologa.
  3. Studenti će razviti vještine potrebne za kreiranje i provedbu preventivnih psihosocijalnih programa različitih problema namijenjenih osobama različitih dobnih skupina.
Metode podučavanja
Predavanje, seminari, vježbe, gostovanja psihologa iz prakse te posjete ustanovama.
Metode ocjenjivanja
Aktivnost studenata na nastavi te putem individualnih i grupnih seminarskih radova. Po završetku nastave usmenim ispitom.

Obavezna literatura
  1. Bašić, J. (2009). Teorije prevencije: prevencija poremećaja u ponašanju i rizičnih ponašanja djece i mladih. Zagreb: Školska knjiga. (str. 114-147; str. 273-344; str. 345-394)
  2. Bilić, V., Buljan Flander, G. i Hrpka, H. (2012). Nasilje nad djecom i među djecom. Jastrebarsko: Naklada Slap.
  3. Brajša-Žganec, A., Lopižić, J. i Penezić, Z. (Ur.) (2014). Psihološki aspekti suvremene obitelji, braka i partnerstva. Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo; Jastrebarsko: Naklada Slap.
  4. Brajša Žganec, A., Keresteš, G. i Kuterovac Jagodić, G. (Ur. (2005). Udomiteljstvo: skrb o djeci izvan vlastite obitelji: priručnik za edukaciju stručnjaka. Zagreb: Udruga za inicijative u socijalnoj politici.
  5. Janković, J. (2004). Pristupanje obitelji: sustavni pristup. Zagreb: Alinea. (str. 95-105; str. 116-133)
  6. Lacković-Grgin, K. (2015). Parenthood and Parenting from the Perspective of a Life-Span Psychosocial Development. New York: Nova Science Publishers, Inc. Pregrad, J., ur. (1996). Stres, trauma, oporavak. Zagreb: DPP. (str. 7-42)
Dopunska literatura
  1. Ajduković, M. i Pavleković, G. (2000). Nasilje nad ženom u obitelji. Zagreb: DPP.
  2. Ajduković, M. i Pečnik, N. (1993). Nenasilno rješavanje sukoba. Zagreb: Alinea.
  3. Ayalon, O. i M. Lahad (1995). Spasimo djecu i BASIC-Ph. Zagreb: Školska knjiga.
  4. Bičanić, J. (2004). Vježbanje životnih vještina. Zagreb: Alinea.
  5. Gordon, T. (1996). Škola roditeljske djelotvornosti (PET). Zagreb: Poduzetništvo Jakić d.o.o.
  6. Janković, J. (1997). Savjetovanje - nedirektivni pristup. Zagreb: Alinea.
  7. Janković, J. (1994). Sukob ili suradnja. Zagreb: Alinea.
  8. Jull, J. (1996). Vaše kompetentno dijete. Zagreb: Educa.
  9. Katz, L.G. i D.E. McClellan (2003). Poticanje razvoja dječje socijalne kompetencije. Zagreb: Educa.
  10. Lugomer-Armano, G., Kamenov, Ž. i Ljubotina D. (Ur.) (2002). Problemi i potrebe mladih u Hrvatskoj – izvještaj s XI. ljetne psihologijske škole (Brna, Korčula, 2001), Zagreb.
  11. Napan, K. (1994). Kako djelotvorno raditi s ljudima. Zagreb: Alinea.
  12. Olweus, D. (2004). Nasilje među djecom u školi: što znamo i što možemo učiniti. Zagreb: Školska knjiga.