Naziv
Američki Bildungsroman 19. i 20. stoljeća
Organizacijska jedinica
Odsjek za anglistiku
ECTS
6
Šifra
64113
Semestri
ljetni
Satnica
Predavanja
15
Seminar
30
Preduvjeti za upis i polaganje kolegija
Za upis kolegija se moraju

Cilj
Studenti će steći tematski i kronološki uvid u važna kulturna strujanja u američkom društvu tijekom 19. stoljeća; uočiti paralele između kulturnih i književnih procesa u tom razdoblju; primijeniti različite kulturološko-teorijske modela čitanja tekstova; sintetizirati spoznaje u usmenome i pisanome obliku.
Sadržaj
  1. 1. Uvod: modeli i teorije Bildungsromana (Morgenstern, Moretti), razlikovnost američkoga konteksta
  2. 2. Horatio Alger: Ragged Dick („invencija djetinjstva“)
  3. 3. Alger: Ragged Dick
  4. 4. Louisa May Alcott: Little Women (osnovni psihanalitički pojmovi formiranja rodnog/spolnog identiteta)
  5. 5. Alcott: Little Women
  6. 6. Harper Lee: To Kill a Mockingbird (američki Bildungsroman i pitanje rase)
  7. 7. Lee: To Kill a Mockingbird
  8. 8. 1. kolokvij
  9. 9. Paule Marshall: Brown Girl, Brownstones (rasa i rod u američkome Bildungsromanu)
  10. 10. Marshall: Brown Girl, Brownstones
  11. 11. Bobbie Ann Mason: In Country (mit o pograničju, rod i Bildung)
  12. 12. Mason: In Country
  13. 13. Colson Whitehead: Sag Harbor (post-rasni i postmoderni Bildungsroman)
  14. 14. Whitehead: Sag Harbor
  15. 15. Evaluacija. 2. kolokvij.

Ishodi učenja
  1. Prepoznati i opisati osnovna obilježja književne podvrste američkoga Bildungsromana u 19. i 20. stoljeću.
  2. Analizirati i uspoređivati strukturu, tipologiju, naraciju i motive američkoga Bildungsromana u odnosu na kulturne procese u američkome 19. i 20. stoljeću.
  3. Usporediti i kontekstualizirati žanr američkoga Bildungsromana u američkoj književnosti u odnosu na paralelne društve, kulturne i povijesne procese.
  4. Usmeno i pismeno komunicirati spoznaje te razviti samostalni argument na temelju zadane građe.
Metode podučavanja
predavanja i seminari
Metode ocjenjivanja
kontinuirana evaluacija (redovito pohadjanje nastave, sudjelovanje u radu seminara, kolokviji, seminarski rad, samostalne zadaće)

Obavezna literatura
  1. Abel, Elizabeth, et al., ed. The Voyage In: Fictions of Female Development. UP of New England, 1983.
  2. Ariès, Philippe. Centuries of Childhood. Vintage, 1962.
  3. Moretti, Franco. The Way of the World: The Bildungsroman in European Culture. 1987. New ed. Verso, 2000.
  4. Morgenstern, Karl. „On the Nature of the Bildungsroman.“ PMLA, vol. 124, no. 2, 2009, pp. 647-59.
  5. Young, Robert. Oedipus Complex. Icon Books, 1997. 32-46.
Dopunska literatura
  1. Hardin, James H. Reflection and Action: Essays on the Bildungsroman. U of South Carolina P, 1991.
  2. Japtok, Martin. Growing Up Ethnic: Nationalism and the Bildungsroman in African American and Jewish American Fiction. U of Iowa P, 2010.
  3. Leseur, Geta. Ten Is the Age of Darknes: The Black Bildungsroman. U of Missouri, 1995.

Izborni predmet na studijima
  1. Anglistika, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 4., 6. semestar