Naziv
Američko žensko pismo 19. stoljeća
Organizacijska jedinica
Odsjek za anglistiku
ECTS
6
Šifra
52247
Semestri
Nastavnici
Satnica
Predavanja
15
Seminar
30
Preduvjeti za upis i polaganje kolegija
Za upis kolegija se moraju

Cilj
Studenti će se upoznati sa specifičnim elementima 19-stoljetne američke kulture i knjževnosti, posebno iz aspekta ženskoga pisma i njegove cirkulacije i utjecaja na društvene tokove toga doba.
Sadržaj
  1. Opći uvod. Uvod u Rowlandson.
  2. Analiza kulturnih, političkih, etičkih i rodnih implikacija Rowlandsoničine pripovijesti o zatočeništvu
  3. Rowsoničin roman Charlotte Temple kao reprezentativni i generativni primjer sentimentalnog romana /romana o zavođenju
  4. Rowson, nastavak
  5. Hobomok L.M. Child i pojam kulturnog nacionalizma
  6. Child, nastavak
  7. 1. kolokvij
  8. Jacobsičin tekst između domaćinskog, sentimentalnog romana i reprezentativnih muških robovskih pripovijesti
  9. Jacobs, nastavak
  10. Alcottičin roman Work kao pripovijest o nastupu žene u javnu sferu u dobu društvenih promjena
  11. Alcott, nastavak
  12. Harperičin roman Iola Leroy u post-robovlasničkoj i post-rekonstrukcijskoj Americi
  13. Harper, nastavak
  14. 2. kolokvij

Ishodi učenja
  1. Studenti će moći identificirati i definirati specifične fenomene američke kulture i književnosti.
  2. Studenti će moći raspravljati o specifičnim fenomenima američke kulture i književnosti i analizirati ih.
  3. Studenti će moći usporediti i kontekstualizirati fenomene u kontekstu američke kulture općenito.
  4. Studenti će moći osmisliti i izraditi pismeni rad na zadanu temu vezanu za problematiku koja se obrađuje u kolegiju.
Metode podučavanja
Seminar i predavanje.
Metode ocjenjivanja
Kontinuirana evaluacija.

Obavezna literatura
  1. Carby, Hazel. Reconstructing Womanhood : The Emergence of the Afro-American Woman Novelist. New York, Oxford: Oxford UP, 1989. (selection)
  2. Castiglia, Christopher. Bound and Determined: Captivity, Culture-Crossing, and White Womanhood from Mary Rowlandson to Patty Hearst. Chicago, London: The U of Chicago P, 1996. (selection)
  3. Elbert, Sarah. „Introduction.“ Work: A Story of Experience by Louisa May Alcott. Shocken Books: New York, 1977. Ix- xliv.
  4. Goddu, Teresa. Gothic America: Narrative, History, and Nation. New York: Columbia UP, 1997. (selection)
  5. Grasso, Linda. The Artistry of Anger: Black and White Women's Literature in America, 1820-1860. Chapel Hill, London: The U of North Carolina P, 2002. (selection)
  6. Hendler, Glenn. Public Sentiments: Structures of Feeling in Nineteenth-Century American Literature. Chapel Hill, London: The U of North Carolina P, 2001. (selection)
  7. Howard, June. „What Is Sentimentality?“ American Literary History 11.1 (Spring 1990): 63- 81.
  8. Nelson, Dana. The Word in Black and White: Reading 'Race' in American Literature, 1638-1867. New York, Oxford: Oxford UP, 1994. (selection)
  9. Schloss, Dietmar. "Republicanism and Politeness in the Early American Novel". Early America Re-Explored: Readings in Colonial, Early National, and Antebellum Culture. Eds. Fritz Fleischmann and Klaus H. Schmidt. New York: Peter Lang, 2000. 269-90.
  10. Slotkin, Richard. Regeneration through Violence: the Mythology of the American Frontier, 1600-1800, Norman: U of Oklahoma P, 1973. (selection)
  11. Welter, Barbara. „The Cult of True Womanhood: 1820-1860“. 1966. Locating American Studies: The Evolution of a Discipline. Ed. Lucy Maddox. Baltimore, London: The Johns Hopkins UP, 1999. 43-70.
Dopunska literatura