Interkulturalni kurikulum

Naziv
Interkulturalni kurikulum
Organizacijska jedinica
Odsjek za pedagogiju
ECTS bodovi
5
Šifra
125476
Semestri izvođenja
ljetni
Jezik izvođenja
Hrvatski
Satnica
Predavanja
30
Seminar
30

Cilj
Usvajanje pojmova i načela interkulturalnog kurikuluma, kao i istraživačkih pristupa u interkulturalnoj pedagogiji. Ostvarivanje sadržaja kolegija treba osigurati cjelovit i sustavan uvid u polazišta, pristup i načine konstrukcije interkulturalnog kurikuluma.
Sadržaj
  1. Multikulturalizam/interkulturalizam: razvoj ideje, kulturne razlike, kulturni pluralizam
  2. Interkulturalna pedagogija, povijesna i suvremena određenja
  3. Genealogija interkulturalizma
  4. Globalizacijski procesi, migracije, genealogija i transfer modela interkulturalizma
  5. Multikulturalno društvo i interkulturalno obrazovanje
  6. Interkulturalni odgoj i obrazovanje
  7. Istraživanja interkulturalnog odgoja i obrazovanja u svijetu i Hrvatskoj
  8. Interkulturalni odgoj i obrazovanje: implementacijski modeli
  9. Interkulturalni kurikulum
  10. Sukonstrukcija interkulturalnog kurikuluma
  11. Interkulturalne kompetencije pedagoga/učitelja
  12. Obrazovanje na jezicima nacionalnih manjina (Europa)
  13. Obrazovanje na jezicima nacionalnih manjina (Hrvatska)
  14. Interkulturalni pristup odgoju i obrazovanju Roma u Hrvatskoj
  15. Interkulturalna pedagogija: novi razvoji.

Ishodi učenja
  1. Definirati, prepoznati i primijeniti temeljne pojmove: interkulturalizam, interkulturalni odgoj i obrazovanja, multikulturalizam, etnocentrizam, etnorelativizam, predrasude, stereotipi, diskriminacija, pozitivna diskriminacija, rasizam, asimilacija, kulturni relativizam, interkulturalni kurikulum
  2. Prepoznati i analizirati najvažnije pristupe interkulturalizmu (holistički, antropološki, sociološki) i njihov doprinos interkulturalizmu
  3. Objasniti temeljne karakteristike interkulturalnog odgoja i obrazovanja i (su)konstrukcije interkulturalnog kurikuluma
  4. Obrazložiti važnost interkulturalnost odgoja i obrazovanja za rad u multikulturalnim sredinama (školama/nastavi)
  5. Kritički analizirati i interpretirati najvažnije međunarodne i domaće pravne pretpostavke interkulturalnog odgoja i obrazovanja
  6. Ovladati temeljnim pojmovima u području interkulturalizma, interkulturalnog kurikuluma
  7. Osposobiti se za pravilnu uporabu interkuluralnog kurikuluma u školi/nastavi, te kritičku i argumentiranu analizu u dokumentima i/ili zakonskoj regulativi
Metode podučavanja
Predavanje Seminari i radionice Terenska nastava Samostalni zadaci
Metode ocjenjivanja
Pohađanje nastave Seminarski rad Kolokvij Pismeni ispit Usmeni ispit

Obavezna literatura
  1. Hrvatić, N. (2014), Novi put-Nevo drom-Nove kalja: Interkulturalni pristup odgoju i obrazovanju Roma u Hrvatskoj, Zagreb-Pitomača, Filozofski fakultet u Zagrebu - Općina Pitomača.
  2. Hrvatić, N. (ur.) (2014), Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti, Zagreb-Virovitica, Filozofski fakultet u Zagrebu - Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici.
  3. Piršl, E. (ur.) (2016), Vodič za interkulturalno učenje, Zagreb, Naklada Ljevak.
  4. Sablić, M. (2014), Interkulturalizam u nastavi, Zagreb, Naklada Ljevak.
Dopunska literatura
  1. Babić, D. (2015), Nacionalne manjine u Hrvatskoj - sociološka perspektiva, Zagreb, Plejada.
  2. Bartulović, M. (2011), Hofstedeova dimezija muževnosti kao analitički okvir rodne jednakosti i seksualne različitosti, Pedagogijska istraživanja, 1(8):171-183.
  3. Hrvatić, N.(2011), Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima, Pedagogijska istraživanja, 1(8):7-18.
  4. Hrvatić, N., Piršl, E..(2005), Kurikulum pedagoške izobrazbe i interkulturalne kompetencije učitelja., Pedagogijska istraživanja. 2(2):251-266.
  5. Mrnjaus, K., Rončević, N., Ivošević, L. (2013), (Inter)kulturalna dimenzija u odgoju i obrazovanju, Rijeka, Filozofski fakultet u Rijeci.

Izborni predmet na studijima
  1. Pedagogija, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij, 2. semestar