Jezične vježbe: Ovladavanje leksičko-gramatičkim znanjima i vještinama u cilju formiranja jezične i komunikativne kompetencije ostvaruje se sklopom raznolikih nastavnih sadržaja.
Gramatičko-leksički ciklus vježbi težih dijelova ruske morfologije (deklinacija imena - imenica, pridjeva, zamjenica, brojeva; glagolske konjugacije po klasama i grupama; glagoli kretanja). Cilj je proširiti vokabular studenata, krug tema o kojima mogu razgovarati i naučiti studente pravilnom izražavanju na ruskom jeziku.
Govorne vježbe: Usvajanje novog leksika čitanjem i slušanjem tekstova različite tematike, uvježbavanje primjene naučenog materijala u razgovoru s nastavnikom i međusobnoj komunikaciji na ruskom jeziku te izražavanje u pisanom obliku. Materijal koji se obrađuje služi za upoznavanje ruske svakodnevice i usporedbu s našim načinom života.
Lektira 3: Čitanjem odabranih tekstova studenti proširuju svoj pasivni i aktivni leksik, ovladavaju gramatičkim i sintaktičkim konstrukcijama te frazeološkim fondom ruskog jezika. Zadaci vezani uz tekstove osposobljavaju ih za prepričavanje i izražavanje svoga mišljenja o njima. Čitanje adaptiranih književnih tekstova potiče studente da slobodno razgovoraju na ruskom jeziku, a ujedno i proširuje njihovo opće znanje o ruskoj književnosti, civilizaciji i kulturi.
- Tema: o sebi – prikaz likova i situacija na tekstu Расскажи мне о себе. Ponavljanje i uvježbavanje lokativa i instrumentala.
L: Tekst: «Кот-Ворюга» (по рассказу К Паустовского). Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
- Tema: moja biografija – na primjeru teksta o Majakovskom. Usvajanje i uvježbavanje govornih konstrukcija. Vježbe pisanja.
L: Tekst: «Золотая роза» (по рассказу К Паустовского). Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
- Tema: obitelj – rodbinski odnosi i običaji, vjenčanja, rođenja na tekstu Иван Петрович получил письмо. Ponavljanje i uvježbavanje akuzativa.
L: Tekst: «Снег» (по рассказу К Паустовского). Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
- Tema: kuća i stan – stanovanje, zgrada, stan, raspored prostorija, namještaj – tekst Иван Петрович отвечает Сирпе. Ponavljanje i uvježbavanje genitiva.
L: Tekst: «Старый повар» (по рассказу К Паустовского). Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
- Tema: kuća i stan – stanovanje, zgrada, stan, raspored prostorija, namještaj – tekst Иван Петрович отвечает Сирпе. Ponavljanje i uvježbavanje genitiva.
L: Provjera poznavanja tekstova zadanih za samostalno čitanje. Kolokvij.
- Tema: kuća i stan – kućanski poslovi, zamjena stana, selidba. Tekst Marinine.Usvajanje i uvježbavanje govornih konstrukcija. Vježbe pisanja.
L: Tekst: «Корзина с еловыми шишками » (по рассказу К Паустовского). Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
- Kolokvij
L: Tekst: «Куст сирени» (по рассказу А. Куприна). Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
- Tema: moj dan – dnevne aktivnosti, opis dnevnog rasporeda, radne aktivnosti i obaveze – tekst В гостях у Рамона. Vremenske konstrukcije u ruskom jeziku.
L:Tekst: «Состязание» (по рассказу В. Вересаева). Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka. .
- Tema: moj dan – opis (radni dan, praznik), slobodno vrijeme, gledanje TV. Tekst Šmelëva. Usvajanje i uvježbavanje govornih konstrukcija. Vježbe pisanja.
L: Tekst: «Чьë сердце сильнее?» (по рассказу М Горького ). Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
- Tema: grad – Sankt-Peterburg, opis grada, izgleda, povijesti – tekst О Петербурге. Glagoli kretanja (ponavljanje), množina imenica i pridjeva.L: Provjera poznavanja tekstova zadanih za samostalno čitanje. Kolokvij.
- Tema: moj grad – opis, subjektivni odnos, omiljena mjesta, kretanje po gradu. Značenje prefikasa kod glagola kretanja. Tekst Šukšina. Usvajanje i uvježbavanje govornih konstrukcija. Vježbe pisanja.L: Tekst: «Глупый француз» (по рассказу А. Чехова). Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
- Tema: u trgovini – svakodnevna kupovina (navike, cijene, odjeli u trgovinama) – tekst В магазине. Ponavljanje i uvježbavanje brojeva.L: Tekst: «На даче» (по рассказу А. Чехова). Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
- Tema: u robnoj kući – kupovanje (odjeli, roba, ruski suveniri). Tekst Averčenka. Usvajanje i uvježbavanje govornih konstrukcija. Vježbe pisanja.L: Tekst: «История одного торгового предприятия» (по рассказу А. Чехова). Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
- Kolokvij
L: Tekst: «Attalea Princeps» (по рассказу В. Гаршина). Ovladavanje leksikom kroz niz leksičko-gramatičkih zadataka.
- Ponavljanje gradiva
L: Provjera poznavanja tekstova zadanih za samostalno čitanje. Kolokvij.