Studenti trebaju dobiti uvid u predmet, sadržaj i metode rada u području interkulturanog odgoja,obrazovanja i pedagogije.Upoznati multi-i inter-kulturalizam kao društvene pojave: njihovu genealogiju, postmoderne poticaje, globalizacijske utjecaje, širenja, kontraverze, otpore i perspektive multikulturalne demokracije. Studente osposobiti za kritičko propitivanje društvenih implikacija interkulturalizma u obrazovanju.
- Upoznavanje s koncepcijom i sadržajem kolegija, predstavljanje plana i programa, načina rada, obveza (predavanja, seminarske obveze, terenska nastava, stručne posjete)
- Pojmovno-kategorijalni aparat: teorijski pristupi definiranju pojma kulture, područja kulturne reprodukcije (jezik religija, umjetnost, znanost, filozofija), odnos kulture i obrazovanja, uloga obrazovanja u društvenoj reprodukciji.
- Interkulturalna pedagogija: uvod, definiranje predmetnog područja interkulturalne pedagogije, povijesni pregled razvoja discipline i njezina odnosa prema pedagogijskoj znanosti.
- Teorijska polazišta antropoloških, socioloških, demografskih, kulturoloških i politoloških pristupa multikulturalnim pojavama, implikacije na teoriju i praksu odgoja i obrazovanja.
- Temeljne odrednice interkulturnog obrazovanja u kontekstu europske politike obrazovanja.
- Metodologija istraživanja u interkulturnoj pedagogiji-pristupi, mogućnosti, rješenja
- Pojam identiteta, dimenzije (nacionalni, etnički, vjerski, rodni), uloga odgoja, obrazovanja i socijalizacije u oblikovanju identiteta.
- Vrijednosni sustav u interkulturalnom odgoju i obrazovanju. Obrazovanje za različitost, prihvaćanje i razumijevanje
- Identitet u kontekstu interkulturalnog obrazovanja, interpersonalni odnosi, odnosi među grupama, unutargrupna dinamika, ja-mi-oni, većina-manjima.
- Predrasude i stereotipi: formiranje, utjecaj na oblikovanje ponašanja, uloga obrazovanja u njihovu (pre)oblikovanju.
- Interkulturalna komunikacija, interkulturalna osjetljivost, razvoj interkulturalne kompetencije u odgojno-obrazovnom procesu.
- Interkulturna perspektiva hrvatskog školskog sustava u kontekstu harmoniziacije europskog sustava obrazovanja
- Interkulturalni kurikulum kao strategija obrazovne prakse: cilj, sadržaj, metodologija, struktura.
- Interkulturna dimenzija obrazovanja učitelja, razvoj interkulturne, socijalne i emocionalne kompetencije, izazovi obrazovanja u multikulturnim sredinama.
- Završna diskusija, evaluacija rada u seminaru.