- definirati temeljne kategorije, pojmove i probleme jezikoslovnih teorija od antike do suvremenoga doba
- objasniti različite modele gramatičkoga opisa, odnosno različite tipove pristupa jeziku
- primijeniti određeni model ili teoriju, odnosno segment modela ili teorije, pri samostalnom istraživanju
- ustanoviti teorijsku pozadinu i pristup znanstvenih radova iz područja jezikoslovlja
- kritički prosuđivati polazišta, argumentacijsku strukturu i opisnu valjanost modela i teorija opisa u jezikoslovlju
- konstruirati vlastito viđenje pojedinačnih problema jezikoslovlja na osnovi različitih pristupa i ponuđenih rješenja
- razviti vlastiti pristup jeziku ravnajući se prednostima i nedostacima jezikoslovnih škola u povijesti
- stvoriti predodžbu o sastavljanju gramatike te o važnosti gramatičkoga opisa u okviru kulture
Kombinacija izravnoga poučavanja i poučavanja vođenim otkrivanjem i raspravom. Nastavnik izlaže osnovna polazišta, argumente i teorijske okvire određenih modela gramatičkoga opisa izravnim poučavanjem. Međutim, neka se otvorena pitanja određenih teorija, kao i polazišta ili rješenja relevantna za suvremeno jezikoslovlje, obrađuju vođenom raspravom i to osobito tijekom seminarske nastave.
Za svaki seminar studenti su dužni pripremiti zadanu literaturu ili riješiti kratku zadaću. Svi su seminari raspravnoga tipa te im je načelna ideja produbiti određene probleme o kojima je bilo govora tijekom predavanja
1. KOLOKVIJI. – Kolegij je podijeljen u dvije cjeline. Na kraju svake cjeline studenti pišu kolokvij, a na temelju kolokvija (i seminarskoga rada, vidi niže) od kojih svaki nosi maksimalno 25 bodova stječu konačnu ocjenu. Ukoliko student nije zadovoljan zaključnom ocjenom na temelju kolokvija, rezultat može popraviti na ispitu.
2. SEMINARSKI RAD. – Svaki je student dužan napisati seminarski rad na temu nekog od problema o kojima se izlaže tijekom predavanja ili raspravlja tijekom seminara. Studenti su teme dužni odabrati i prijaviti do kraja prve polovice kolegija (zaključno s datumom prvoga kolokvija), a napisati i predati (minimalno 10 kartica) do kraja posljednjega predavanja (ili drugoga kolokvija). Svaki rad treba imati strogo definiran problem kojim se bavi, odnosno polazište koje će student argumentirano braniti ili osporavati privodeći čitatelja prema relevantnom zaključku. Seminarskim je radom moguće ostvariti maksimalno 10 bodova.