Upoznati studente sa suvremenim teorijama i konstruktima iz područja psihologije sporta i tjelesnog vježbanja, te pozitivnim i negativnim utjecajima sporta i vježbanja na psihološki razvoj, psihološke karakteristike i kvalitetu života. Poučiti studente o utjecaju različitih psihičkih procesa na sportsku izvedbu, te kako ličnost i različite situacijske varijable (trener, sportsko okruženje i sl.) mogu djelovati na motivaciju, anksioznost, agresivnost i grupne procese u sportu. Studenti će se upoznati sa osnovama psihološke pripreme u sportu te ulogom i područjem djelovanja sportskog psihologa.
- Uvod: Psihologija sporta i vježbanja, uloga sportskog psihologa i psihološke pripreme u sportu (2h)
- Psihološke dobrobiti tjelesnog vježbanja (2h)
- Kognitivni procesi i sportska uspješnost.Pažnja u sportu. Donošenje odluka. Analiza kognitivnog opterećenja sportske aktivnosti (4h)
- Osnovni pokretači sportske aktivnosti.Motivacija, motivacijska klima, ciljna orijentacija.(4h)
- Emocije, pobuđenost i emocionalna kontrola u sportu. Kognitivno- bihevioralni pristup: povezanost mišljenja, emocija i ponašanja; pozitivni i negativni utjecaj ugodnih i neugodnih emocija na sportsku izvedbu (4h)
- Psihologija grupe. Tko je dobar trener? (2h)
- Ličnost i sport. Anksioznost (trema) u sportu. Agresivnost u sportu (4h)
- Psihodijagnostika u sportu i planiranje psihološke priprema sportaša (2h)
- Sport djece i mladih. Roditelji u sportu. (4 h)
- Crtice iz prakse: gostovanje sportaša/trenera. Završna diskusija i evaluacija nastave (2h)