Slušni poremećaji i metodika rehabilitacije slušanja

Naziv
Slušni poremećaji i metodika rehabilitacije slušanja
Organizacijska jedinica
Odsjek za fonetiku
ECTS bodovi
5
Šifra
124281
Semestri izvođenja
ljetni
Jezik izvođenja
Hrvatski

Cilj
Cilj je ovog kolegija svladati relevantne dijagnostičke postupke, steći uvid u mogućnosti rehabilitacije i sposobnost rješavanja problema.
Sadržaj
  1. sat: 1,2 tema: Povijesni pregled bavljenja gluhoćom kroz povijest i kratki pregled metoda rehabilitacije slušanja sat: 3,4 tema: Verbotonalni sustav
  2. sat: 5,6 tema: AVGS/SGAV kao dio VTS-a sat: 7, 8 tema: Verbotonalna metoda
  3. sat: 9, 10 tema: Anatomija i fiziologija perifernog slušnog i vestibularnog osjetila sat: 11, 12 tema: Anatomija i fiziologija središnjeg slušnog i vestibularnog sustava
  4. sat: 13, 14 tema: Bolesti koje utječu na sluh i slušanje sat: 15, 16 tema: Audiološke i vestibulološke pretrage u kliničkoj praksi
  5. sat: 17, 18 tema: Povezanost dijagnostike i rehabilitacije sat: 19, 20 tema: Funkcionalna dijagnostika slušanja
  6. sat: 21, 22 tema: Rana dijagnostika oštećenja sluha: mogućnosti i prepreke sat: 23, 24 tema: Uvod u ORL, dijagnostika, KBC Sestre milosrdnice
  7. sat: 25-26 tema: Uvod u ORL, dijagnostika, KBC Sestre milosrdnice sat: 27, 28 tema: operacijske sale / dijagnostika
  8. sat: 29, 30 tema: operacijske sale / dijagnostika sat: 31, 32 tema: operacijske sale / dijagnostika
  9. sat: 33, 34 tema: Umjetna pužnica (karakteristike i princip rada uređaja) sat: 35, 36 tema: Razvoj slušanja kod djece s umjetnom pužnicom
  10. sat: 37, 38 tema: Primjena verbotonalne metode u rehabilitaciji osoba oštećenog sluha sat: 39, 40 tema: Funkcionalna dijagnostika slušanja (vježbe)
  11. sat: 41, 42 tema: Funkcionalna dijagnostika slušanja (vježbe) sat: 43, 44 tema: Odabir i prilagodba slušnog pomagala (vježbe)
  12. sat: 45, 46 tema: Odabir i prilagodba slušnog pomagala (vježbe) sat: 47, 48 tema: Rehabilitacija osoba s umjetnom pužnicom (vježbe)
  13. sat: 49, 50 tema: Rehabilitacija osoba s umjetnom pužnicom (vježbe) sat: 51, 52 tema: Rehabilitacija osoba s umjetnom pužnicom (vježbe)
  14. sat: 53, 54 tema: Rana intervencija i razvoj slušanja kod djece s oštećenjem sluha sat: 55, 56 tema: Specijalni postupci u VT rehabilitaciji (glazbene i ritmičke stimulacije)
  15. sat: 57, 58 tema: Primjena VT metode u edukaciji sat: 59, 60 tema: Srednja škola Slava Raškaj (nastava: vježbe)

Ishodi učenja
  1. povezati tipove oboljenja i odrađenih medicinskih postupaka koje prethode rehabilitaciji
  2. provoditi funkcionalnu dijagnostiku sluha i slušanja
  3. analizirati dobivene nalaze i preporučiti program rehabilitacije slušanja i govora
  4. pripremiti i provoditi program rehabilitacije slušanja i govora ovisno o dobi, oštećenju i pomagalu korisnika
  5. primijeniti verbotonalnu metodu u rehabilitaciji slušanja i govora
  6. rangirati tipove oštećenja glasa i govornog trakta te preporučiti i provoditi daljnje rehabilitacijske postupke
  7. planirati i organizirati samostalan rad u rehabilitaciji slušanja i govora kako s pojedincem tako i u radu s grupom
  8. planirati i organizirati rehabilitaciju slušanja i govora kod osoba s višestrukim oštećenjima
Metode podučavanja
predavanja, vježbe, hospitacije, e-učenje
Metode ocjenjivanja
izvršavanje obveza na kolegiju, usmeni i pismeni ispit

Obavezna literatura
  1. Borković, Lj. (2005). Neuropsiholingvistička osnova slušanja, mišljenja i govora (Temelji verbotonalne teorije). Zagreb: Art trezor.
  2. Bumber, Ž., Katić, V., Nikšić-Ivančić, M., Pegan, B., Petric, V, Šprem, i sur. (2004). Otorinolaringologija. Zagreb: Naklada Ljevak.
  3. Guberina, P. (2010). Govor i čovjek: Verbotonalni sistem. Zagreb: Art trezor.
  4. Radovančić, B. (1995). Osnove rehabilitacije slušanja i govora. Zagreb: Fakultet za defektologiju, Savez organizacija osoba oštećena sluha Hrvatske.
  5. Radni materijali koji se dijele studentima uz vježbe i praksu.
Dopunska literatura
  1. Judaš, M. i Kostović, I. (1997). Temelji neuroznanosti. Zagreb: MD.
  2. Šindija, B. (1991). "Usporedba usporenih, standardnih i otežanih govornih audiograma kod osoba s prezbiakuzijom, SUVAG 4, 1-2, str. 15-29.

Obavezan predmet na studijima
  1. Fonetika, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
Izborni predmet na studijima
  1. Fonetika, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij