Cilj kolegija jest upoznati studente 3. i 4. godine ruskoga jezika i književnosti s osnovnim značajkama sovjetskoga mita (kroz teorijske postulate B. Grojsa, E. Dobrenka, S. Bojm, L. Bulavke, A. Jurčaka i drugih teoretičara-sovjetologa), usmjeravajući njihovu pažnju na važnu mitotvorbenu ulogu koju sovjetska kultura ima u suvremenoj ruskoj (postsovjetskoj) kulturi i umjetnosti. Studenti će na primjeru suvremenih književnih predložaka (D. Prigov, V. Pelevin, V. Sorokin, T. Tolstaja) i filmskih ostvarenja (I. Dyhovičyj, A. Fedorčenko, K. Šahnazarov, P. Lungin, N. Mihalkov) moći objasniti i tumačiti različite moduse preosmišljavanja sovjetske prošlosti, imajući u vidu širu tendenciju povratka u prošlost postsocijalostičkih društava, pojavu nostalgije te važnost koju mjesta sjećanja (P. Nora, J. Assmann) imaju u ruskome historijskom (kolektivnom) pamćenju.
Ponuditi dijakronijsko praćenje nekoliko ključnih aspekata sovjetske mitologije, kao što su kultura svakodnevice, osvajanje svemira, koncept patriotizma i heroizma, mit o Drugome svjetskom ratu, totalitarno društvo, problem umjetnika i vlasti te poetike (ne)slobode.
- nastavna jedinica: Uvodna razmatranja o sadržaju kolegija, načinu rada i obavezama studenata. Komentar ponuđene literature.
- nastavna jedinica: Razumijevanje sovjetske civilizacije i nastajanje (sovjetskoga) mita. Mit danas – osnovne značajke. (A. Sinjavskij; M. Geller, E. Kobleva, R. Barthes).
- nastavna jedinica: Oproštaj od sovjetskoga kanona (H, Gunther, Vik. Erofeev). Film Gorod Zero K. Šahnazarova.
- nastavna jedinica: Sovjetski mit i književni postmodernizam 1. (O. Bogdanova, M. Epštejn, M. Lipoveckij). Komunizam i postmodernizam. Socrealizam i Soc-art. V. Sorokin (demitologizacija sovjetskoga mita).
- nastavna jedinica: Sovjetski mit i književni postmodernizam 2. (O. Bogdanova, M. Lipovetsky, A. Genis). Mitologizacija sovjetske stvarnosti u ranome stvaralaštvu V. Pelevina 1990-ih godina.
- nastavna jedinica: Obaranje mitova sovjetskoga krajobraza u suvremenome ruskom filmu (B. Beumers, E. Widdis). Film Taksi-bljuz P. Lungina.
- nastavna jedinica: Dijalog s prošlošću: homo sovieticus, „sovok“ (M. Geller, O. Molčanova, S. Bojm). Film Utomlennye solncem N. Mihalkova.
- nastavna jedinica: Dijalog s prošlošću: homo sovieticus, „sovok“ (M. Geller, O. Molčanova, S. Bojm). Film Prorva I. Dyhovičnogo.
- nastavna jedinica: Čapaev – D. Furmanov i V. Pelevin. (V. Pelevin: Čapaev i Pustota)
- nastavna jedinica: mitologizacija "sovjetske hrane" (A. Genis; P. Vajl'/A. Genis)
- nastavna jedinica: Mit o Drugome svjetskog ratu u suvremenoj ruskoj kinematografiji.
- nastavna jedinica: Utopija. Mašta. Ideja svijetle budućnosti i osvajanja Mjeseca. Film Pervye na Lune A. Fedorčenka.
- nastavna jedinica: Nova antiutopija. V. Sorokin: Den’ opričnika.
- nastavna jedinica: Ponavljanje.
- nastavna jedinica: Završne upute za izradu seminarskoga rada.