- Analizirati mjesto i ulogu nastave povijesti u obrazovanju u različitim razdobljima i kontekstima.
- Analizirati svrhu i ciljeve nastave povijesti u različitim razdobljima i kontekstima.
- Analizirati temeljne koncepte i ideje o učenju i poučavanju u kontekstu nastave povijesti.
- Analizirati sadržaje nastave povijesti u kontekstu dostignuća suvremene historiografije (sadržaji, teorije, metode).
- Objasniti ulogu različitih medija koji čine suvremeno opremljenu učionicu povijesti, uključujući i informacijsko-komunikacijsku tehnologiju.
- Izraditi pripremu za nastavni sat sa svim sastavnim dijelovima, primjenjujući znanja stečena tijekom nastave.
- Oblikovati različite strategije za praćenje, provjeravanje i vrednovanje učeničkih postignuća u nastavi povijesti, primjenjujući znanja stečena tijekom nastave.
- Objasniti različite prioritete učenika s posebnim potrebama u nastavi povijesti.
- Demonstrirati profesionalnu predanost nastavničkom pozivu u radu s učenicima i nastavnicima.
Nastava na ovom kolegiju odvija se kroz predavanja i seminare i tijesno je povezana s nastavnom praksom iz povijesti. Predavanja omogućuju stjecanje osnovnih znanja o učenju i poučavanju povijesti. Na seminarima studenti participiraju u nizu aktivnosti koje pridonose razvijanju nastavničkih kompetencija. Studenti/studentice pripremaju se za nastavu čitanjem kraćih tekstova vezanih uz teme koje se obrađuju na predavanjima i seminarima, a u nastavi sudjeluju prezentacijom svojih radova, sudjelovanjem u raspravama i pripremanjem kraćih izlaganja i prezentacija. Metode poučavanja su interaktivne, a od studenata se očekuje stalna participacija, kako u raspravama tako u aktivnostima kroz koje se odvija učenje. Studenti razvijaju svoje kompetencje i izradom obveznih radova (vidi ocjenjivanje) u kojima su integrirana teorijska znanja i iskustva s nastavne prakse.
Ocjena je brojčana, a primjenjue se kontinuirano ocjenjivanje.Sustavno se prati i vrednuje pohađanje nastave i studentska aktivnost na nastavi, obvezni studentski radovi te kolokvij. Dio ocjene čine i hospitacijski zapisnici koje studenti izrađuju u okviru nastavne prakse iz povijesti. Svoje radove tijekom semestra studenti prikupljaju u osobnu mapu (portfolij) koju su dužni predočiti na kraju semestra.
Tijekom semestra studenti/studentice prikupljaju bodove na temelju kojih se formira konačna ocjena. Mogu prikupiti maksimalno 100 bodova. Konačna ocjena zaključuje se prema broju prikupljenih bodova i upisuje u indeks nakon završnog razgovora. Za uspješno okončanje nastave potrebno je prikupiti minimalno 61 bod. Prikupljenih 61-70 bodova donosi ocjenu dovoljan (2), 71-80 bodova ocjenu dobar (3), 81-90 bodova ocjenu vrlo dobar (4) i 91-100 bodova ocjenu odličan (5). Ako student/studentica prikupi 55 bodova, može prikupiti minimalan broj bodova potrebnih za uspješan završetak semestra pisanjem dodatnog rada. Studenti/studentice koji prikupe manje od 55 bodova nisu uspješno završili nastavu i ne mogu dobiti potpis.
Raspored bodova u I. semestru:
1. Pisani ispit(i): 20 bodova
Pisani ispit piše se nakon otprilike 60-70% obrađenih tema. Broj bodova koji studenti/studentice mogu dobiti na ispitu proporcionalan je postotku riješenosti testa, s tim da treba prijeći određeni bodovni prag (30 %). Ako student/ica nije zadovoljio/la na prvom kolokviju ili nije zadovoljan/na rezultatima, može ponoviti ispit na kraju semestra, no tada je ispitom obuhvaćeno cjelokupno gradivo.
2. Obvezni radovi: 40 bodova
Priprema za nastavni sat (20 bodova)
Izrada testa za provjeravanje učeničkog znanja (20 bodova)
3. Studentska mapa (portfolio): 10 bodova
Predočava se na završnom razgovoru prilikom upisivanja ocjene i sadrži sve radove koje će studenti izraditi tijekom semestra.
4. Hospitacijski zapisnik: 20 bodova
5. Redovito pohađanje i aktivno sudjelovanje u nastavi: 10 bodova