Usvojiti opće određenje škole, nastave, nastavnika i učenika sa stajališta suvremene pedagogije. Usvojiti opće određenje nastavnog umijeća. Usvojiti osnovne značajke teorije nastavnog umijeća. Upoznati i usvojiti modele odnosa teorije i prakse u pedagogiji i didaktici i razviti temeljna nastavna umijeća, odnosno profesionalne kompetencije nastavnika, koje (pored ostalog) uključuju i držanje i takt u pedagoškom ophođenju s učenicima u nastavi. Usvojiti modele razvoja razredno-nastavnoga ozračja i razrednu kohezivnost u kontekstu interkulturalizma.
- Uvodno predavanje – upoznavanje s obvezama i strukturom kolegija
Uvodni seminar – upoznavanje sa sadržajem Vježbi, podjela seminarskih obveza
- Temeljna nastavna umijeća (Pojam, definicija, elementi).
Temeljna nastavna umijeća i njihovo određenje
- Nastavnici – znanje, sposobnost, specifičnost nastavničke profesije, profesionalni razvoj nastavnika
Temeljne sastavnice nastavnih umijeća
- Kompetencije nastavnika (Kognitivne, funkcionalne, osobne, predmetne, metodičke, didaktičke, refleksivne). Socijalne kompetencije nastavnika (kako razvijati socijalne kompetencije i kako je primjenjivati. Glavna područja sposobnosti koja definiraju socijalne kompetencije). Emocionala inteligencija i komunikacija u nastavi i učenju (Značaj komuniciranja.
Kurikulum nastave u osnovnoj školi - upoznavanje sa svim postojećim predmetnim kurikulumima koji se provode u osnovnoj školi (redovna nastava
- Struktura komunikacijskog ciklusa i protok informacija. Dijalog kao proces razmjene, prerade i dorađivanja informacija. Komunikacijski ciklus. Slušanje kao komunikacija - aktivno slušanje).
Kompetencijski profil suvremenog nastavnika
- Razvoj nastavnih umijeća (Praćenje vlastitog rada (refleksivna kompetencija). Ovladavanje razvojnim fazama. Motivacija).
Kvaliteta nastave kao polazište razvoja kompetencija kod učenika - naglasak na odabir udžbenika kao prihvatljiv izvor znanja
- Umijeće u planiranju i pripremanju nastavnog sata - metodički hod (Planiranje i pripremanje, razrada temeljnih situacija nastave i učenja, izbor metoda, postupaka, oblika rada, tehnika i strategija učenja, načina vrednovanja, vremenska dinamika).
Praćenje tijeka nastave – upoznavanje s protokolom praćenja nastave i primjena u nastavnom procesu
- Temeljna nastavna umijeća u vođenju nastavnog sata (Početak, tijek (s prijelazima) i završetak nastavnog sata). Komponente nastave u ponavljanju i vježbanju (Vrste, učestalost i organiziranje ponavljanja. Proces vježbanja. Sadržaji vježbanja. Korektivno vježbanje).
Umijeće razgovora s nastavnikom i primjene protokola za praćenje nastave – analiza prisustvovanja nastavnom procesu
- Timska nastava (Pojam tima i timskog učenja. Svrha i cilj timske nastave (učenja).
Važnost uspješne komunikacije u provedbi nastavnog procesa
- Materijalno-tehnički i pedagoški aspekt nastave i učenja (Prostor, oprema, izvorna stvarnost).
Povezanost procjene zrelosti djeteta za polazak u redovnu školu i mogućnost praćenja i aktivnog sudjelovanja djeteta u redovnoj nastavi
- Indikatori kvalitete (Kurikulum, postignuća, učenje i poučavanje, podrška učenicima, školski etos, resursi, menadžment, vođenje i osiguravanje kvalitete).
Vrednovanje u službi osiguranja kvalitete nastave - prikaz međunarodnog vanjskog vrednovanja učenika osnovnih škola provedenih u R Hrvatskoj (PIRLS, TIMSS, ECSL, ICILIS)
- Umijeće u provođenju razredne discipline (Autoritet nastavnika, umijeće u provođenju restitucije). Umijeće u razvoju razredno - nastavnog ozračja (Temeljni čimbenici).
Unapređenje kvalitete obrazovanja – projekti provedeni u osnovnim školama RH - Samovrednovanje, Kolegijalno opažanje nastave
- Evaluacija rada nastavnika (Evaluacija i poboljšavanje vlastitog rada. Tehnike samoevaluacije
Završna evaluacija rada, seminara i vježbi
- Kriteriji dobre nastave (osvrt i prosudba vlastitog rada).
- Završni ispit