- razumijevanje i analiziranje različitih tipova pismenih i usmenih tekstova
- proizvodnja različitih pisanih i govornih tipova tekstova, ovisno o njihovoj funkciji i primatelju
- izražavnje vlastitih stavova i mišljenja o njekoj temi
- argumentirano sučeljavanje sa sugovornicima na zadanu temu.
- kritičko vrednovanje određenoga pisanoga ili govorenoga teksta s obzirom na njegove jezično-komunikativne značajke
- kritičko uspoređivanje jezičnih struktura s obzirom na njihovu učinkovitost u stvarnoj situaciji
Kolegij je artikuliran u pet tematskih modula od kojih se svaki sastoji od nekoliko nastavniih jedinica. Metodički pristup jest ona koji stimulira komunikativni pristup, tj. integrirano njegovanje sve četiri vještine kroz stalnu interakciju između profesora i studenta /studenata. Aktivnosti i zadatci predviđeni nastavnim procesom odvijaju se kroz individualni rad ili rad u paru kod rješavanja manjih projekata. Didaktički materijali raznoliki su i heterogeni na medij (pisani, audio, video) te odražavaju različite tekstualne vrste s kojima se studenti sreću tijekom semestra posredstvom kojih su obrađene određene teme vezane za talijanski jezik, književnost te kulturu i civilizaciju.
Kolegij predviđa polaganje završnog pismenog ispita (prijevod i kraći samostalni pismeni rad) kao i usmenog ispita (u kojemu se samostalno govori o nekoj od tema koje su se tokom semestra obrađivale ili se odgovara na usmeno postavljena pitanja) na jednom od ponuđenih rokova tijekom ispitnih razdoblja. Tijekom semestra će se provesti dvije revizije (1 i 2), koje predstavljaju svojevrnu pripremu za završni ispit. Završna je ocjena sinteza uspjeha pokazanoga na pismenom i usmenom ispitu koja, nužno, ne mora odgovarati prosječnoj ocjeni, a na njezino formiranje utječu zalaganje i aktivnost studenta u nastavi tijekom semestra kao i uspješnost u rješavanju zadanih zadaća.