- Usvojiti vještinu kritike izvora u 20. stoljeću, usvojiti kako se istražuje obilje različite arhivske građe
- Razvijanje kulture dijaloga, rasprave i argumentiranja o temama iz 20. stoljeća
- Usvojiti vještinu interpretacije različite literature koja o istom često piše na posve različiti način
- Shvatiti osnovne procese drugoj polovici 20. stoljeća, različite sustave i ideologije
- Razumijevati totalitarne sustave 20. stoljeća na istoku, u Aziji, u Latinskoj Americi; južnoj Europi
- Studenti bi morali razumjeti temeljne procese koji su doveli do dekolonizacije i raspada kolonijalnih carstava
Klasično, frontalno predavanje i seminari.
Seminar je integralni dio nastave i njegovo pohađanje je obvezno, baš kao i pohađanje nastave. Kako se na seminaru radi drukčije no na predavanju, analizira filmska i arhivska građa, više raspravlja o pročitanom i analiziranom, obavezno je pisanje seminara i izlaganje. Poznavanje stranih jezika, ponajviše engleskog, pa onda i njemačkog, idealno ruskog itd., kao i svih ostalih jezika, uključujući i malih i susjednih (slovenskog, poljskog itd.), gotovo da je nužno za svako bolje proučavanje bilo kojeg fenomena iz prošlog (prije svega prošlog) stoljeća.
Ispiti su pismeni. Uključivat će niz tzv. ID-pitanja (u kojima će osnovne ličnosti ili fenomene trebati objasniti ili opisati u nekoliko rečenica) i opsežnijih, esejističkih, pitanja u kojima ćete moći povezati podatke iz više knjiga koje ste pročitali. ID-pitanje tako može biti: Marshallov plan ili Drugi hladni rat ili se od vas može tražiti da u nekoliko riječi opišete tko je bio Dwight Eisenhower ili Alexander Dubček. Esejističko pitanje od vas može tražiti da argumentirate, obrazložite i na detaljima pokažete kako je tekao proces dekolonizacije, kako se poslije završetka Drugog svjetskog rata integrirala Europa, obrazložite kada je započeo Hladni rat i sl.
Tijekom pohađanja predavanja pisat ćete dva kolokvija, prvi nakon 7. tjedna, a drugi odmah po završetku nastave.
Ocjenu tako, osim aktivnosti na seminaru i satu i redovitog pohađanja nastave, određuje uspjeh kolokvija i seminarskog rada. Model ocjenjivanja bit će:
ODLIČAN: 90 – 100 BODOVA
VRLO DOBAR: 77 – 89 BODOVA
DOBAR: 64 – 76 BODA
DOVOLJAN: 51 – 63 BODA
Studenti koji ne polože neki od kolokvija ili ne predaju seminar na vrijeme, polažu cjelokupno gradivo.