Evaluacija tretmana u obrazovanju (NM)

Naziv
Evaluacija tretmana u obrazovanju (NM)
Organizacijska jedinica
Odsjek za psihologiju
ECTS bodovi
4
Šifra
120105
Semestri izvođenja
Jezik izvođenja
Hrvatski
Nastavnici
Satnica
Predavanja
30

Cilj
Upoznavanje s općim pojmovima u području evaluacije psihosocijalnih intervencija; razumijevanje svrhe evaluacijskih postupaka, evaluacijskih nalaza kao i njihove primjenjivosti u obrazovnoj praksi.
Sadržaj
  1. Osnovni pojmovi u evaluaciji tretmana
  2. Značenje, priroda i vrste psihosocijalnih intervencija te smisao njihove evaluacije
  3. Specifičnosti programa u obrazovanju
  4. Teorijsko značenje evaluacije programa
  5. Metodološki i praktični aspekti evaluacije programa
  6. Logika i opća svrha evaluacijskih postupaka
  7. Sudionici evaluacijskog procesa, uloge evaluatora
  8. Glavne vrste evaluacije programa
  9. Modeli evaluacije
  10. Evaluacijska istraživanja; aspekti valjanosti i istraživački nacrti
  11. Planiranje evaluacijskih postupaka
  12. Kriteriji i standardi za ocjenu djelotvornosti programa
  13. Izvori i načini prikupljanja evaluacijskih podataka,
  14. postupci analize evaluacijskih podataka
  15. Izvještavanje o rezultatima evaluacije (elementi i struktura izvještaja, prilagodba korisnicima)

Ishodi učenja
  1. definirati i objasniti opće pojmove u području evaluacije psihosocijalnih intervencija
  2. razumijeti svrhu evaluacijskog postupka
  3. objasniti logiku evaluacijskih postupaka
  4. kreirati i provesti evaluacijsko istraživanje u vezi s različitim vrstama i oblicima intervencija u području obrazovanja.
Metode podučavanja
Nastava uključuje predavanja klasičnog i interaktivnog tipa, grupne rasprave i izlaganja seminarskih radova uz aktivno sudjelovanje svih članova grupe i ostalih slušača - polaznika kolegija.
Metode ocjenjivanja
Provjera znanja provodi se kontinuirano tijekom semestra - kroz grupna izlaganja seminarskih radova i rasprave tijekom nastave te ispitom nakon odslušanog kolegija.

Obavezna literatura
  1. Kulenović, A. (1996). Evaluacija psihosocijalnih intervencija. U: Pregrad, J. (Ur.) Stres, trauma, oporavak (269-291). Zagreb: Društvo za psihološku pomoć.
  2. Posavac, E. J., & Carey, R. G. (2003). Program Evaluation - Methods and Case Studies. (6th ed.). New Jersey: Prentice Hall.
Dopunska literatura
  1. Rossi, P. H., & Freeman, H. F. (2003). Evaluation. London: Sage.
  2. Rathvon, N. (2003). Effective school interventions. New York: The Guilford Press.