Potaknuti filozofske refleksije o odgoju i obrazovanju, koje razmatraju temeljne aspekte ljudskog nastojanja da, posredstvom učenja, razvije intelektualne i emocionalne dispozicije, rekonstruira iskustva i kulturno obnovi život. U središtu pozornosti su tri aspekta filozofije odgoja; a) analitički aspekt (problematiziranje pojmova odgoja, obrazovanja, učenja i poučavanja, nastavnog autoriteta i nastavnih očekivanja); b) kritički aspekt (kritika ideologija, obrana razboritoga vrijednosnog pluralizma, spoznajni i voljni čimbenici građanskih i državljanskih kompetencija); c) preskriptivni aspekt (radikalno umno preispitivanje života, kultiviranje humaniteta u univerzalnom poštovanju moralnih osoba, narativna imaginacija koja njeguje suosjećanje i odgovornost).
U kolegiju se razmatraju istaknuta razumijevanja odgoja u okviru zapadne filozofske tradicije: Sokrat, Platon, Aristotel, stoici, Augustin, renesansni filozofi, Descartes, Hobbes, Locke, Rousseau, Kant, Nietzsche, Mill, Dewey, Lyotard.
- Pojam i svrhe odgoja
- Odgoj kao praktička filozofija i komunikativno djelovanje
- Analitički pristupi filozofiji odgoja
- Kritički pristupi filozofiji odgoja
- Preskriptivni ili normativni pristupi filozofiji odgoja
- Praktički um, odgoj i autoritet
- Sokratova majeutika, koncept poučavanja bez učitelja, regenerativna snaga filozofije
- Platonova paideia – metafizički, politički i duševni red
- Aristotelov odgoj po navici i odgoj po pouci, vrline i dobrobit, načini ljudskog života
- Augustinova iluminacijska teorija učenja, istina i značenja, moralna perfekcija
- Humanistički odgojni ideali
- Descartes i Locke: kultiviranje uma
- Rousseau: odgojna transformacija čovjeka
- Dewey i progresivizam
- Postmoderna i suvremena razumijevanja odgoja. Filozofija odgoja i kurikulum.