Govorničke vrste

Naziv
Govorničke vrste
Organizacijska jedinica
Odsjek za fonetiku
ECTS bodovi
5
Šifra
117513
Semestri izvođenja
ljetni
Jezik izvođenja
Hrvatski
Satnica
Seminar
30

Cilj
Svrha je kolegija steći znanja o pravilima pojedinih retoričkih vrsta te ovladati vještinom organiziranja i sudjelovanja u pojedinom žanru. Na temelju teorijskog znanja i iskustva studetni će naučiti analizirati govorne nastupe, procijeniti vještinu govornikova ovladavanja vrstom te dati upute govorniku za izvedbu.
Sadržaj
  1. Upoznavanje sa sadržajem kolegija i zadacima studenata. Uvod u govorničke vrste. Retoričke karakteristika retoričkih vrsta. Prijedlozi tema za seminare. Upute za izradu seminara i pretraživanje literature.
  2. Debata. Oblikovanje propozicije. Struktura debate. Vrste natjecateljskih debata. Argumentacija i smicalice. Sudjelovanje u debati.
  3. Sudjelovanje u debati. Analiza debate.
  4. Sastanak. Priprema i vođenje sastanka. Vrste sastanka.
  5. Oluja mozgova.
  6. Izvedba sastanka i analiza.
  7. Intervju. Vrste i pravila.
  8. Izvedba intervjua.
  9. Svečani prigodni govori.
  10. Izvedba svečanih govora i analiza.
  11. Pregovori. Organiziranje i sudjelovanje pregovorima.
  12. Izlaganje seminarskih radova.
  13. Izlaganje seminarskih radova.
  14. Izlaganje seminarskih radova.
  15. Evaluacija nastavnika i predmeta. Sinteza gradiva.

Ishodi učenja
  1. Student će moći dati upute za sastavljanje i izvedbu raznih vrsta svečanih govora, prepoznati i ispraviti pogreške koje se pojavljuju u njima te samostalno pripremiti svečani govor.
  2. Student će moći objasniti i vrednovati retoričke karakteristike govora u nekim novinartskim žanrovima, govora u parlamentu, govora u odgojno-obrazovnim ustanovama te govora znanstvenih i stručnih prezentacija.
  3. Student će moći analizirati i procjenjivati javne govore u raznim monološkim i dijaloškim retoričkim vrstama.
  4. Student će moći samostalno pronaći stručnu i znanstvenu literaturu te kritički koristiti literaturu u pisanju stručnog i znanstvenog rada.
  5. Student će moći objasniti strukturu debate, pravila oblikovanja teze za debatu te organizirati debatu.
  6. Student će moći dati upute za organizaciju kvalitetnog sastanka te primijeniti vještine pripreme i vođenja sastanka.
  7. Student će moći objasniti temeljne postavke oluje mozgova te organizirati prikupljanja ideja tom tehnikom.
  8. Student će moći definirati pregovaranje, nabrojati pregovaračke strategije i taktike, objasniti postavke principijelog pregovaranja i elemente koji utječu na kvalitetan ishod pregovora.
  9. Student će moći objasniti vrste i pravila vođenja intervjua, dati upute za pripremu intervjua te prepoznati i ispraviti loše oblikovana pitanja.
Metode podučavanja
Metode ocjenjivanja
Tijekom semestra kontinuirano se prati i vrednuje rad studenata: pohađanje nastave i aktivno sudjelovanje u nastavi 20% bodova; obavljenje samostalnih zadataka 10% bodova; prvi kolokvij 15% bodova; drugi kolokvij 15% bodova; seminarski rad 40% bodova. Ocjena se oblikuje na temelju kontinuiranog praćenja i vrednovanja rada studenta prema postotku bodova: 61%-70% bodova – dovoljan (2); 71%-80% bodova – dobar (3); 81%-90% bodova – vrlo dobar (4); 91%-100% bodova – izvrstan (5). Pismenom i usmenom ispitu pristupaju studenti koji nisu dobili prolaznu ocjenu na provjerama znanja tijekom semestra i nisu zadovoljili seminarskim radom.

Obavezna literatura
  1. Barker, Alan (2001). Sastanak: učinkovit, ugodan, uspješan. Zagreb, M.E.P. Consut.
  2. Breakwell, Glynis M. (2001). Vještine vođenja intervjua. [Prijevod L. Arambašić], Jastrebarsko: Naklada Slap.
  3. Škarić, Ivo (2000). Temeljci suvremenoga govorništva. Zagreb, Školska knjiga.
  4. Tudor, G. (1992). Kompletan pregovarač, MEP Consult, Zagreb, 1992.
Dopunska literatura
  1. Broda-Bahm, K., Kempf, D. i Driscoll, W. (2004). Argument and audience: presenting debates in public settings. New York : International Debate Education Association.
  2. Beebe, S. A., Beebe, S. J. (1991). Public Speaking. Prentice-Hall New Jersey.
  3. Creeber, G. (ur.), (2001). The television genre book. British Film Institute.
  4. Freeley, A. J. (1996). Argumentation and Debate. International Thomson Publishing Comp.
  5. Glasoviti govori (1999) (Odabrao I. Zadro, predgovor I. Škarić) Zagreb: Naklada Zadro.
  6. Govori za sve prilike i ukratko o govorništvu: priručnik za učinkovite i moderne govore. (1997). Prijevod Poliglot. Zagreb: Poslovni zbornik.
  7. Jaffe, C. (1998) Public Speaking: concepts and skills for a diverse society. Belmont, Ca. (etc.): Wadsworth Publishing Company.

Obavezan predmet na studijima
  1. Fonetika, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
Izborni predmet na studijima
  1. Fonetika, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
  2. Švedski jezik i kultura, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij