- identificirati i objasniti opća obilježja kulture i kulturnih procesa
- opisati i protumačiti kulturu svakodnevice na području Hrvatske i jugoistočne Europe
- prepoznati i imenovati temeljne znanstvene metode u etnologiji i kult. antropologiji
- prepoznati i koristiti stručno nazivlje i definirati temeljne koncepte u etnologiji i kulturnoj antropologiji
- izložiti i opisati povijest etnoloških i kulturnoantropoloških istraživanja u okviru predmeta
- osmisliti i provesti jednostavno kvalitativno istraživanje
- poznavati i primijeniti temeljne etičke standarde struke
- prikupljati literaturu i koristiti je u stručnom radu
- javno usmeno i pismeno prezentirati rezultate istraživanja
- prepoznati i uvažavati kulturne različitosti
- samostalno i odgovorno profesionalno djelovati u društvu
- koristiti se stranim jezicima u znanstvenom i stručnom radu i komunikaciji
- koristiti temeljne vještine u radu s računalima za stručne i znanstvene potrebe
- navesti i opisati važnija razdoblja i izdvojiti osobe, ustanove i institucije značajne za istraživanja čipkarstva u Hrvatskoj
- navesti, definirati, istraživačke pravce, te kritički raspraviti politike prikupljanja i prezentacije čipkarstva u Hrvatskoj
- navesti, opisati i raspraviti faktore (poltičke, ekonomske) koji utječu na čipkarstvo
- navesti, opisati i raspraviti faktore (poltičke, ekonomske) koji utječu na čipkarstvo
- navesti, definirati i analizirati temeljne pojmove u čipkarstvu
- navesti, kritički promisliti i vrednovati izvore za istraživanje čipkarstva
- opisati ulogu čipkarstva u konstruiranju loklanog, regionalnog i nacionalnog identiteta
- opisati hrvatsko čipkarstvo u kontekstu suvremenih kulturnih poltiika
- izdvojiti relevantnu istraživačku temu, te sastaviti plan istraživanja
- prikupiti literaturu i izvore, povezati, interpretirati i ispisati podatke iz literature za odabranu temu
- uobličiti tekst prema pravilima akademskog pisanja i strukovnom etičkom kodu
- izvjestiti o rezultatima provednog istraživanja
Očekuje se da će studenti kroz predavanja i seminare dobiti uvid u cjelinu, ovladati poviješću, teorijama i metodologijom, te vještinama znanstvenog istraživanja ove tematike. Uz pojedine cjeline predviđena je i terenska nastava u čipkarskim lokalitetima, u muzejima i resturatorskim radionicama.U kolegiju se kombiniraju predavanja i seminari, a okosnica predavanja su power point izlaganja, dopunjena filmovima, kao i predavanja u muzejskim i drugim ustanovama koje obrađuju određena povijesna razdoblja ili teme. Student prezentira seminar drugim studentima iz seminarske grupe. Od studenata se na seminaru očekuje aktivan pristup komentiranjem prikazanih rezultata
U okviru seminara studenti će upoznavati načela i vještine terenskoga i znanstvenoga istraživanja, te prepoznavati i opisivati tehnike, razdoblja i podrijetlo suvrstica čipaka.
Od studenata se očekuje redovito pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje i rad u seminaru. Studenti polažu pismeni ispit odgovarajući na pitanja otvorenoga tipa. Ocjena se može povećati usmenim ispitom. U okviru seminara studenti su obvezni sudjelovati u diskusiji, a seminarski rad se usmeno prezentira i predaje nastavniku u pisanom obliku. Predani seminarski rad uvjet je za pristupanje ispitu.
Navedene aktivnosti sačinjavaju konačnu ocjenu u odnosu:
1.Redovitost pohađanja nastave 10%
2.Izrada i prezentacija seminarskog rada 40%
3.Polaganje pismenog ispita 50%