- - povezati promjene političkih granica s nastajanjem manjinskih zajednica
- - dati primjere grupnih migracija stanovništva i nastajanja manjinskih zajednica
- - nabrojati najpoznatije manjinske narode u Europi
- - nabrojati manjinske narode u Republici Hrvatskoj
- - navesti kulturne karakteristike manjinskih zajednica u Republici Hrvatskoj
- - usporediti kulturna obilježja nacionalnih i etničkih manjina u Republici Hrvatskoj
- - prepoznati i komentirati stereotipe o manjinama
- - identificirati i prikupiti relevantne izvore za jednostavno kvalitativno istraživanje manjinske problematike
- - identificirati i objasniti opća obilježja kulture i kulturnih procesa
- - opisati i protumačiti kulturu svakodnevice na području Hrvatske i jugoistočne Europe
Nastava će biti podijeljena na predavanja i seminare. Na predavanjima će se kritičkim osvrtom na radove relevantnih teoretičara, te na osnovne postavke teorija i pojmova dati uvid u mogućnosti istraživanja manjinskih kultura. Osnovna teorijska saznanja bit će dodatno razrađena u reakcijskim tekstovima koji će se kritički iščitavati i analizirati kroz studentske diskusije u okviru seminara. Pojedina tematska predavanja bit će popraćena prikazima studija slučaja, te prezentacijama kroz dokumentarne emisije (video i DVD zapisi).
U seminarskom dijelu kolegija studenti odabiru temu seminarskog rada koji se temelji na dodatnoj literaturi, vlastitom terenskom istraživanju (mogućnost zajedničkog odlaska na terensku nastavu) ili radu na građi (primjerice radu u hemeroteci, arhivima, analizi internetskih foruma i sl.). Seminarske radove razvrstat će se u tematske cjeline po kojima će ih studenti izlagati u radioničkom tipu nastave. Svaka radionica uključivala bi osim studentskih izlaganja, diskusiju te valorizaciju rada svojih kolega. Studenti će imati dva izmještena predavanja na kojima će se upoznati s institucijama relevantnim za temu kolegija i/ili manjinskim organizacijama. U pojedine nastavne cjeline bit će uključeni gostujući predavači.
Od studenata se očekuje redovito pohađanje nastave (tolerancija do tri izostanka), aktivno sudjelovanje u raspravama i radu seminara, predaja i izlaganje reakcijskog teksta i seminarskog rada (uvjet za pristupanje pismenom ispitu). Navedene aktivnosti sačinjavaju konačnu ocjenu prema navedenim postotcima:
- redovito dolaženje, posebice sudjelovanje u diskusiji 10 %
- pisanje i izlaganje reakcijskog teksta 15 %
- izrada i izlaganje seminarskog rada 35 %
- pismeni ispit 40 %