- izložiti i opisati povijest etnoloških i kulturnoantropoloških istraživanja
- javno usmeno i pismeno prezentirati rezultate istraživanja
- prepoznati i uvažavati kulturne različitosti
- koristiti se stranim jezicima u znanstvenom i stručnom radu i komunikaciji
- primijeniti vještine učenja za nastavak studija na višoj razini
- navesti i definirati osnovne pojmove u mediteranistici
- opisati začetke i razvoj mediteranističkih studija
- kritički razmotriti stručne i znanstvene radove iz područja mediteranistike
- prikazati i usporediti etnološke i kulturnoantropološke pristupe istraživanjima Sredozemlja
- definirati geografske i simboličke granice Sredozemlja
- opisati i usporediti obilježja kulture na području Sredozemlja
- analizirati suvremene kulturne procese na Sredozemlju
- dati primjere konstrukcije sredozemnog identiteta na području Hrvatske i jugoistočne Europe
- opisati i protumačiti kulturu svakodnevice na području Hrvatske i jugoistočne Europe
- opisati i usporediti etnološke i kulturnoantropološke teorije
- koristiti stručno nazivlje i definirati temeljne koncepte u etnologiji i kulturnoj antropologiji
Predavanja će uključivati kritičko čitanje i komparaciju znanstvenih i popularnih tekstova vezanih uz Sredozemlje. Pojedine tematske cjeline rasvijetlit će se prezentacijom arhivskih i terenskih studija slučaja. Temeljna teorijska i metodološka pitanja vezana uz mediteranske studije bit će tema pet reakcijskih tekstova koje će polaznici javno prezentirati. U komentiranje tih prezentacija uključit će se svi polaznici u formi okrugloga stola. Reakcijski tekstovi temeljit će se na analizi članaka koji se ubrajaju u obveznu ispitnu literaturu pa će rad u okviru seminara time ujedno predstavljati i pripremu za završni pismeni ispit. Kao poticaj za rasprave koristit će se i dokumentarne emisije Hrvatske radiotelevizije te terenski video zapisi. Predviđeni su obilasci tematskih muzejskih izložbi i praćenje načina prezentacije "sredozemnog nasljeđa" na sceni, u medijima, na turističkim sajmovima i sl. U pojedine će nastavne jedinice, prema iskazanim interesima studenata, biti uključeni gostujući predavači.
Od studenata se očekuje primjena stečenih znanja pri izradi pet reakcijskih tekstova vezanih uz radove domaćih i inozemnih istraživača. Kompetencije koje će studenti razvijati u okviru kolegija su: sposobnosti provođenja kritičke analize istraživanih fenomena, samostalnoga i pri radu u grupama; primjena teorijskih i metodoloških spoznaja na konkretne studije slučaja; vještina tekstualnog prikazivanja znanstvenih rezultata. Reakcijski tekstovi oblikovat će se samostalno, a osnovni zaključci analizirat će se u vidu okrugloga stola, otvorene rasprave ili radom u grupama koje će za zadatak imati raspraviti odgovore na postavljena pitanja. Nastavnik će predane tekstove komentirati kontinuirano netom nakon njihove predaje, u narednom seminarskom terminu.
Od studenata se očekuje: redovito pohađanje i priprema zadane sekundarne literature, sudjelovanje u raspravama i radu seminara, pisanje pet reakcijskih teksta koji predstavljaju kritičke osvrte na relevantnu literaturu i izvore, predaja i usmeno izlaganje svojih radova te polaganje pismenog ispita, koji će se provesti po završetku nastave. Obavljene seminarske obveze (predaja i izlaganje pet reakcijskih tekstova) uvjet su za pristupanje ispitu.
Nabrojene aktivnosti sačinjavaju konačnu ocjenu prema sljedećim odnosima:
1. Aktivnost u radu seminara, izrada i izlaganje pet reakcijskih tekstova: 50%
2. Polaganje pismenog ispita: 50%
Ocjena se može povećati usmenim ispitom, koji se, na zahtjev studenta, može održati nakon objave rezultata pismenoga dijela ispita.