Nastavno-pedagoška praksa iz povijesti II.

Naziv
Nastavno-pedagoška praksa iz povijesti II.
Organizacijska jedinica
Odsjek za povijest
ECTS bodovi
1
Šifra
124444
Semestri izvođenja
ljetni
Jezik izvođenja
Hrvatski
Satnica
Vježbe u praktikumu
15

Cilj
Uvođenje studenata i studentica u praktične aspekte nastavničkog zanimanja početnim izvođenjem nastave u osnovnoj ili srednjoj školi.
Sadržaj
  1. Nastavna praksa iz povijesti u odabranoj školi (hospitiranje na satima mentora/drugih studenata)
  2. Nastavna praksa iz povijesti u odabranoj školi (hospitiranje na satima mentora/drugih studenata)
  3. Nastavna praksa iz povijesti u odabranoj školi (hospitiranje na satima mentora/drugih studenata)
  4. Nastavna praksa iz povijesti u odabranoj školi (hospitiranje na satima mentora/drugih studenata)
  5. Nastavna praksa iz povijesti u odabranoj školi (hospitiranje na satima mentora/drugih studenata)
  6. Nastavna praksa iz povijesti u odabranoj školi (hospitiranje na satima mentora/drugih studenata)
  7. Nastavna praksa iz povijesti u odabranoj školi (samostalno držanje nastave)
  8. Nastavna praksa iz povijesti u odabranoj školi (samostalno držanje nastave)
  9. Nastavna praksa iz povijesti u odabranoj školi (samostalno držanje nastave)
  10. Nastavna praksa iz povijesti u odabranoj školi (samostalno držanje nastave)
  11. Nastavna praksa iz povijesti u odabranoj školi (samostalno držanje nastave)
  12. Nastavna praksa iz povijesti u odabranoj školi (samostalno držanje nastave)
  13. Izrada hospitacijskog zapisnika, uključujući samoanalizu i samoprocjenu
  14. Izrada hospitacijskog zapisnika, uključujući samoanalizu i samoprocjenu
  15. Završni razgovor

Ishodi učenja
  1. Pripremiti i izvoditi nastavu povijesti, primjenjujući dostignuća suvremene historiografije, kao i psihološko-pedagoško-didaktičko-metodička znanja.
  2. Kompetentno koristiti različite medije koji sačinjavaju suvremenu učionicu povijesti, uključujući i informacijsko-komunikacijsku tehnologiju.
  3. Reagirati na individualne potrebe učenika, osobito učenika s posebnim potrebama.
  4. Razviti sposobnost samoanalize i samoprocjene vlastite nastave.
  5. Demonstrirati profesionalnu predanost nastavničkom pozivu u radu s učenicima i nastavnicima.
Metode podučavanja
U II. semestru studenti započinju sa samostalnim izvođenjem nastave u manjem obimu. Ovaj dio prakse realiziraju u jednoj školi, u istom odjeljenju kako bi stekli uvid u razvojne aspekte procesa nastave i učenja te razvili osjećaj profesionalne odgovornosti za učenike koje poučavaju. Hospitiraju na satima mentora ili drugih studenata (6 sati) te samostalno drže 6 sati od kojih je jedan sat ogledan. Svakom satu prethodi uvodni razgovor i analiza nakon promatrane nastave, čime se studenti osposobljavaju za ciljano i refleksivno promatranje nastave, procjenu efekata različitih nastavnih strategija te osvještavanje određenih aspekata nastavničke kompetencije koju posebno trebaju razvijati. Tijekom ovog dijela prakse studenti/studentice demonstriraju osposobljenost za izradu pripreme za nastavni sat te njezinu uspješnu realizaciju u nastavi. Preostale sate realiziraju kroz individualnu nastavu i konzultacije te izradu hospitacijskih zapisnika. na fakultetu. Potporu nastavnoj praksi pruža nastava na kolegiju Didaktika povijesti II., kako temama predavanja, tako i seminarskim radovima.
Metode ocjenjivanja
Ocjena je opisna. Vrednuju se održani nastavni sati (mentori za svakog studenta ispunjavaju obrazac za analizu), aktivno sudjelovanje u grupnim analizama i izrada hospitacijskih zapisnika. Procjenu o radu studenata/studentica na kraju II. semestra donosi predmetni nastavnik u suradnji s nastavnikom-mentorom koji dostavlja analizu i svoje mišljenje u pisanom obliku.

Obavezna literatura
  1. Vidi osnovnu literaturu za kolegije Didaktika povijesti I. i II.
Dopunska literatura
  1. Vidi dopunsku literaturu za kolegije Didaktika povijesti I. i II.

Obavezan predmet na studijima
  1. Povijest, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij