- Pripremiti i izvoditi nastavu povijesti, primjenjujući dostignuća suvremene historiografije, kao i psihološko-pedagoško-didaktičko-metodička znanja.
- Kompetentno koristiti različite medije koji sačinjavaju suvremenu učionicu povijesti, uključujući i informacijsko-komunikacijsku tehnologiju.
- Reagirati na individualne potrebe učenika, osobito učenika s posebnim potrebama.
- Razviti sposobnost samoanalize i samoprocjene vlastite nastave.
- Demonstrirati profesionalnu predanost nastavničkom pozivu u radu s učenicima i nastavnicima.
U II. semestru studenti započinju sa samostalnim izvođenjem nastave u manjem obimu. Ovaj dio prakse realiziraju u jednoj školi, u istom odjeljenju kako bi stekli uvid u razvojne aspekte procesa nastave i učenja te razvili osjećaj profesionalne odgovornosti za učenike koje poučavaju. Hospitiraju na satima mentora ili drugih studenata (6 sati) te samostalno drže 6 sati od kojih je jedan sat ogledan. Svakom satu prethodi uvodni razgovor i analiza nakon promatrane nastave, čime se studenti osposobljavaju za ciljano i refleksivno promatranje nastave, procjenu efekata različitih nastavnih strategija te osvještavanje određenih aspekata nastavničke kompetencije koju posebno trebaju razvijati. Tijekom ovog dijela prakse studenti/studentice demonstriraju osposobljenost za izradu pripreme za nastavni sat te njezinu uspješnu realizaciju u nastavi. Preostale sate realiziraju kroz individualnu nastavu i konzultacije te izradu hospitacijskih zapisnika. na fakultetu. Potporu nastavnoj praksi pruža nastava na kolegiju Didaktika povijesti II., kako temama predavanja, tako i seminarskim radovima.
Ocjena je opisna.
Vrednuju se održani nastavni sati (mentori za svakog studenta ispunjavaju obrazac za analizu), aktivno sudjelovanje u grupnim analizama i izrada hospitacijskih zapisnika. Procjenu o radu studenata/studentica na kraju II. semestra donosi predmetni nastavnik u suradnji s nastavnikom-mentorom koji dostavlja analizu i svoje mišljenje u pisanom obliku.