Osposobiti studente, da putem samostalnog i kritičkog proučavanja literature te raspravama na seminarima i terenskoj nastavi ovladaju temeljnim spoznajama u područje specijalne pedagogije, utemeljenja, osnovnih pojmovnih određenja i neposrednog odgojnog djelovanja.
Ostvarivanje sadržaja kolegija treba osigurati cjeloviti i sustavan uvid u pedagoške postupke s djecom posebnih potreba, kao i njihovoj integraciji/inkluziji.
- Specijalna pedagogija kao znanstvena disciplina: predmet, područje, sadržaj, zadaci i metode
- Individualne sličnosti i razlike u razvoju djece i mladeži (intravarijabilitet i intervarijablilitet), vrste odstupanja u razvoju i područja razvojnih teškoća: osnovne osobine djece s teškoćama u razvoju, poremećajima u ponašanju i darovite djece
- Posebne potrebe djece i mladeži s oštećenjima intelektualnih funkcija
- Posebne potrebe djece i mladeži s autizmom
- Posebne potreba djece i mladeži s oštećenjem vida i sluha
- Posebne potreba djece i mladeži s poremećajima govorno-glasovne komunikacije i specifičnih teškoća u učenju
- Posebne potreba djece i mladeži s oštećenjem stato-motorike (tjelesni invaliditet)
- Ustanove za specijalni odgoj
- Zadaci specijalnih pedagoga
- Ustroj odgoja i obrazovanja djece s posebnim potrebama
- Modeli odgojne integracije
- Socijalna i funkcionalna integracija
- Osnovne karakteristike djece/učenika s poremećajima u ponašanju
- Osnovne karakteristike darovite djece
- Značaj i oblici integracije/inkluzije djece i mladeži u redovni odgojno-obrazovni sustav