Ukazati na ulogu britanske drame u formuliranju viđenja uloge Velike Britanije u postimperijalističkom razdoblju
- Kolegij sagledava britansku dramu u razdoblju koje započinje premijerom Osebornove Osvrni se gnjevno i završava Pinterovom smrću na Badnjak 2008. godine u svjetlu njezina doprinosa formulaciji britanskog nacionalnog identiteta. Proučavajući djela dolje navedenih autora istražit ćemo način na koji se britanski dramatičar kroz tri generacije gnjevnih ljudi (izvornu u pedesetima i šezdesetima, drugu u devedesetima kroz dramaturgiju «krvi i sperme», te treću kroz Verbatim dramaturgiju– dokumentarni
- Ideja da književnost konstituira diskurse s pomoću kojih suvremeno doba tumači svijet (Marion Halligan, J. Hillis Miller); preispitivanje metanaracija (Lyotard, White, Foucault)
- Moć i identitet (Hall, Bhabha, Anderson, Duara, Balibar, Spivak); odnosi moći i pravo na reprezentaciju (Foucault); kraj metanaracija i relativizacija Istine (Baudrillard)
- Povijesna kontekstualizacija dramaturgije «gnjevnih mladih ljudi», dramaturgije «krvi i sperme», te Verbatim dramaturgije: Britanija u drugoj polovici 20. stoljeća i u prvom desetljeću 21. stoljeća; utjecaj Samuela Becketta i teatra apsurda
- Pokret «gnjevni mladi ljudi»; John Osborne: Look Back in Anger, 1956; sraz klasnih kultura s dominantnom temom bespomoćnosti i ljutnje: otkriće da je idealizirana Britanija za koju se žrtvovalo tijekom rata lažna, a s time u skladu formuliran nacionalni identitet izdaja
- Harold Pinter: The Dumb Waiter, 1960; sraz individualnog i kolektivnog identiteta kroz političku metaforu, tema «Velikog brata»
- Edward Bond: Saved, 1965; kulturno siromaštvo i frustracija mladih na socijalnoj pomoći, pitanje cenzure
- Tom Stoppard: Rozenkrantz And Guildenstern Are Dead, 1966: sraz individualnog i kolektivnog identiteta u društvu u kojem su tradicionalne vrijednosti izvrnute, postmodernistička igra riječima, reinskripcija britanskog kanona; isječci iz filma Rozenkrantz And Guildenstern Are Dead (1990)
- Tematika prekooceanske kolonizacije u britanskoj drami (Kidd, Tylor, Kipling)
- Timberlake Wertenbaker: Our Country’s Good
- Dramaturgija «krvi i sperme» (In-Yer-Face Theatre); Sarah Kane: Blasted, 1995; tragedija povijesti; usporedba recepcije s Look Back in Anger i Saved
- Mark Ravenhill: Shopping and Fucking, 1996; konzumerizam koji briše sve moralne kodove; snimka predstave izvedene u kazalištu &TD, Zagreb, premijera 7. svibnja 2004.
- Verbatim dramaturgija: političari na pozornici; David Hare: Stuff Happens; odnos prema britanskoj vanjskoj politici, igre moći, reprezentacija i samoreprezentacija
- Verbatim dramaturgija: drame o suđenjima; Richard Norton – Tylor: Bloody Sunday: Scenes from the Saville Inquiry; postkolonijalna Irska