Na osnovi temeljnih spoznaja o pedagoškom menadžmentu razvijati vještine vođenja i upravljanja različitim pedagoškim procesima u odgojno-obrazovnim ustanovama. Upoznati brojne instrumente praćenja i njihovo korištenje. Simulirati različite stilove vođenja i upravljanja, posebno upravljanja ljudskim potencijalima. Egzemplarno uvesti studente u različite smjerove i razine upravljanja, rukovođenja i vođenja.
- Uvodno predavanje – upoznavanje s obvezama i strukturom kolegija Uvodni seminar – upoznavanje sa načinima rada i podjela seminarskih obveza
- Pedagoški menadžment (pojam, definicija, sadržaj. Povijesni razvoj.). Temeljni pojmovi menadžmenta u odgoju i obrazovanju (upravljanje, rukovođenje, vođenje)
- Primjena, funkcija i osobina pedagoškog menadžmenta na području odgoja i obrazovanja. Razine pedagoškog menadžmenta.Upravljanje kvalitetom u obrazovanju
- Podsustavi pedagoškog menadžmenta – upravljanje, rukovođenje i vođenje. Komparativni prikaz upravljanja školstvom u europskim zemljama
- Menadžment školskog sustava. Podsustavi školskog sustava. Ravnatelj kao nositelj rukovodne funkcije u školi
- Pretpostavke strateškog planiranja i menadžmenta u školskom sustavu. Motiviranje u funkciji rukovođenja školom- motiviranje za rad i strategije motiviranja
- Temeljne odrednice menadžmenta (suvremeni trendovi u pedagoškom menadžmentu). Razredni menadžment – vođenje odgojno-obrazovnog procesa.
- Školski menadžment - novo stručno područje. (odnos teorije i prakse menadžmenta u obrazovanju). Odrednice vođenja razreda (iz perspektive razrednika)
- Utjecaj pedagoškog menadžmenta na odgoj i obrazovanje (organizacijski menadžment). Škola kao organizacija – zajednica koja uči
- Menadžment ljudskih potencijala, menadžment razina; ciljevi, dugoročno planiranje i organizacija, kontrola operativnih postupaka i programi potpore ciljevima, interpretacija ciljeva, strategijski menadžment i menadžment funkcija. Proces komunikacije i međuljudski odnosi u školi
- Posebnosti rukovođenja i vođenja u odgojno - obrazovnim institucijama (komunikacijski aspekt menadžmenta). Reflektirajući školski menadžment (nereflektirajuća i reflektirajuća zbornica; reflektirajući učitelj kao tajna uspješne škole)
- Teorije menadžmenta. Timski rad u školi – pripadnost, suradnja, odnosi, prilagodljivost i doživljaj tima
- Biti uspješan menadžer. Odlučivanje u menadžmentu. Završna evaluacija rada u nastavi seminara
- Strategija kao veza između sadašnjosti i budućnosti (strateški plan, analiza-vizija, strategija - ponašanje u realizaciji strateškog plana).
- Završni ispit