Cilj kolegija je upoznati studente s udjelom i utjecajima tradicijskih kulturnih praksi u suvremenoj kulturi. Tijekom predavanja uspoređuju se različiti pristupi istraživanju tradicije i njihovi glavni predstavnici. Studenti se upoznaju s osnovnim pojmovima i metodološkim pristupima u studijama tradicije i baštine. Kroz predavanja se prikazuju empirijska istraživanja studija slučaja i primjeri korištenja tradicije u suvremenosti, nacionalnim/regionalnim/lokalnim praksama (u glazbi, rukotvorstvu i odijevanju, prehrani, gospodarstvu, popularnoj kulturi itd.). Analiziraju se primjeri recentnog korištenja i prezentacije hrvatske materijalne i nematerijalne kulturne baštine. Cilj kolegija, između ostaloga, je razumijevanje hrvatskog kulturnog identiteta u suvremenom globalnom kontekstu. Tijekom predavanja i seminara obrađuju se sljedeće teme: kulturna selektivnost, urbanizacija sela, rurbanizacija gradova, lokalno/globalno, hibridizacija kulture, supkulture, kulturni imperijalizam, kulturni relativizam, popularna kultura, masovna kultura itd.
- antropologija kao kritika kulture, početci istraživanja kulture, funkcija kulture, kulturne razlike, promjene unutar tradicijske i suvremene kulture, pristupi istraživanju kulture i baštine.
- konstruiranje tradicije u suvremenosti, izmišljene tradicije, prezentacija tradicije, folklorni simboli identiteta, individualni – kolektivni identitet, konstrukcija identiteta, stereotipi, Hrvatska – Europa – svijet
- lokalno, translokalno, nacionalno, transnacionalno, deteritorijalizirane kulture, zajednice novog doba (internet i kultura, virtualne zajednice).
- urbanizacija – rerbanizacija, globalno – lokalno, etnološka i kulturnoantropološka istraživanja grada
- pučka vjerovanja u suvremenom kontekstu: od usmenih priča i legendi do popularne kulture: vampiri (književnost, TV, film, stripovi), vještice (Hallowen, samhain…).
- od seoskog križanja do gradske ulične umjetnosti: plesni i glazbeni performansi, plakati, reklame, grafiti i sl.
- rukotvorstvo, odijevanje, ukrašavanje tijela: etnomotivi na suvremenim uporabnim i odjevnim predmetima, suvenirskoj ponudi, ukrašavanje tijela: body art (tetovaže, piercing…).
- prehrana: od vjerskih propisa do popularnosti (npr. košer i halal prehrana), eko-etno suvremena gastronomska i suvenirska ponuda; alkohol i opijati (od šamana do supkultura).
- globalno – lokalno na primjeru godišnjih običaja (npr. St. Patrick's day, dječje gradske poklade, Djed Mraz/Božićnjak/Mali Isus…)
- od lokalnih životnih običaja i praksi do prezentacije u svrhu promocija i turističkih destinacija (npr. mirila).
- korištenje tradicije u ruralnom turizmu: agroturizmi, seoska domaćinstva i gospodarstva, ophodi zvončara…
- komercijalizacija etničkih elemenata/obogaćivanje kulturne
raznolikosti (npr. glazba (romska, etno, rock, zabavna), kuhinja (kineska), ples (tango, salsa, trbušni ples)…
- supkulture, podkulturne i kontrakulturne skupine, položaj i prezentacija žene u tradicijskom i modernom društvu (lolita subklutura, harajuku girls…).
- recentno korištenje i prezentacija hrvatske materijalne i nematerijalne baštine.
- pripreme za ispit.