Virtualno obrazovanje

Naziv
Virtualno obrazovanje
Organizacijska jedinica
Odsjek za pedagogiju
ECTS bodovi
5
Šifra
51408
Semestri izvođenja
ljetni
Jezik izvođenja
Hrvatski
Nastavnici
Satnica
Predavanja
30
Seminar
30

Cilj
Poimanje medija. Medij ne kao "sadržaj u mediju", već medij kao jezik. Postizanje pedagogijskog pogleda na medije. Mediji kao pedagogijske i produktivne artikulacije subjekta. Uvid u medijsku posredovanost cjelokupnosti egzistencije i specifične (ne)mogućnosti raznih medija. Kritička analiza ideološke upotrebe medija.
Sadržaj
  1. Što je medij? McLuhan, medij kao ekstenzija subjekta. "Medij je poruka".
  2. Pragmatičko konstituiranje smisla. Wittgenstein, jezične igre.
  3. Pojam diskursa. Analiza diskursa.
  4. Pedagogijski pogled na medije: medij kao "sadržaj u mediju" ili "medij kao specifični jezik"?
  5. "Hladni i topli mediji". Subjektnost i objektnost u kontekstu medijskog posredovanja smisla. Dijalog i dijalektika. Su-otkrivanje i su-produkcija smisla.
  6. "Gutenbergovski čovjek". Klasična pismenost. Fonetsko pismo. Industrijski čovjek.
  7. "Električni medij". Pojam digitalnog. Digitalni medij(i). "Digitalna pismenost".
  8. Pojam virtualnog. Ontologija virtualnosti. Nove mogućnosti pedagogijske artikulacije subjekta.
  9. Nevidljivost dominantnog medijskog konteksta. "Narcisova narkoza".
  10. Medij i ideologija. Medij kao produkcija društvene stvarnosti. Kritička analiza društveno dominantnih medijskih konstrukcija.
  11. Problem McLuhanove "električne implozije". Debord i kritika McLuhana iz perspektive pojma spektakla. Spektakl i simulacija (Baudrillard).
  12. Benjamin i pitanje (mogućnosti) autentičnosti danas. Pitanje aure. Povijesna otvorenost. Umjetničko djelo u doba tehničke reprodukcije.
  13. Primjeri pojma "medija kao poruke" na specifičnim medijima. Tekst, govor, film, muzika, kompjuterski program...
  14. Pedagogija komercijalnih kompjuterskih (video) igara. Problem posebno namijenjenog "edukativnog softvera".
  15. Diskusija i sinteza.

Ishodi učenja
  1. Prepoznati pojam medija kao jezika i izvan "sadržaja u mediju"
  2. Spoznati, opisati i davati primjere za pragmatičko konstituiranje smisla
  3. Razlikovati "klasičnu pismenost" i elektičnu/digitalnu pismenost
  4. Producirati teorijski zasnovane i praktički djelotvorne pedagogijske medije
Metode podučavanja
Izlaganje, Dijalog, Analitičko čitanje tekstova, Demonstracija, Samostalan rad studenata
Metode ocjenjivanja
Individualno praćenje, Seminarski rad, Kvaliteta sudjelovanja u nastavi, Samostalan rad, Pismeni ispit, Usmeni ispit

Obavezna literatura
  1. McLuhan, M. (2002), Understanding media: the extensions of man, London: Routledge
  2. Gee, J.P. (2015), Unified discourse analysis: Language, reality, virtual worlds and video games, New York: Routledge
  3. Gee, J. P. (2014), An introduction to discourse analysis: theory and method, London: Routledge
  4. Heim, M. (1993), The metaphysics of virtual reality, New York: Oxford Univ. Press
Dopunska literatura
  1. Carr, N. (2011), The shallows : how the internet is changing the way we think, read and remember, London: Atlantic
  2. Lanier, J. (2011), You are not a gadget : a manifesto, London: Penguin
  3. Alter, A. (2017), Irresistible : why we can't stop checking, scrolling, clicking and watching, London: Bodley Head
  4. Carstvo medija : zbornik tekstova, (2012), ur. Dražen Katunarić, Zagreb: Litteris
  5. McLuhan, M. (2000), The Gutenberg galaxy: the making of typographic man, Toronto: University of Toronto Press
  6. Hjarvard, S. (2013), The Mediatization of Culture and Society, London: Routledge
  7. Chomsky, N. (2006), Mediji, propaganda i sistem, Zagreb: Što čitaš?
  8. Hromadžić, H. (2014), Medijska konstrukcija društvene zbilje, Zagreb: AGM
  9. Benjamin, W. (1974), Eseji, Beograd: Nolit
  10. Debord, G. (1999), Društvo spektakla i komentari društvu spektakla, Zagreb: Arkzin
  11. Winston, B. (1998), Media, technology and society: a history: from the telegraph to the internet, New York: Routledge
  12. Ong, W. J. (1982), Interfaces of the word: studies in the evolution of consciousness and culture, London: Cornell University Press
  13. Heim, M. (1998), Virtual realism, New York: Oxford University Press
  14. Heim, M. (1999), Electric language: a philosophical study of word processing, London: Yale University Press

Izborni predmet na studijima
  1. Pedagogija, sveučilišni preddiplomski jednopredmetni studij, 4. semestar