- Pripremati i izvoditi nastavne sate povijesti u kojima će biti usklađeni ishodi, nastavne aktivnosti i provjeravanje znanja učenika.
- Kompetentno koristiti različite medije koji sačinjavaju suvremeno opremeljnu učionicu povijesti.
- Prilagoditi nastavu individualnim potrebama učenika, osobito učenika s posebnim potrebama.
- Voditi temeljnu pedagošku dokumentaciju.
- Razviti sposobnost samoanalize i samoprocjene vlastite nastave.
- Demonstrirati profesionalnu predanost nastavničkom pozivu i profesionalnu odgovornost u radu s učenicima i nastavnicima.
Nastava se izvodi samostalnim izvođenjem nastavnih sati povijesti, kao i hospitiranjem na satima mentora i drugih studenata. Taj dio prakse realiziraju u osnovnoj ili srednjoj školi, u različitim odjeljenjima, primjenjujući i razvijajući svoje nastavničke kompetencije. Studenti obavljaju nastavnu prasku u jednom semestru u osnovnoj, a u drugom u srednjoj školi te tako stječu vještine poučavanja učenika različite dobi. U svakom semestru dužni su održati ogledni sat.Studenti također sudjeluju u individualnim i grupnim analizama nakon održanih sati, u kojima sudjeluje nastavnik-mentor, predmetni nastavnik na fakultetu i ostali studenti. Preostale sate realiziraju individualnom nastavom i konzultacijama s nastavnikom na fakultetu (dužni su izvještavati o svojoj praksi, predočiti pripreme za nastavu te pripremati ogledni sat u dogovoru s predmetnim nastavnikom na fakultetu) te izradom ogledne mape. U oglednoj mapi prikupljaju sve pripreme s nastavne prakse, a dužni su odabrati i analizirati neke pripreme prema zadanim kriterijima (npr. najuspjeliji sat, sat koji je najmanje uspio, sat iz kojega je student najviše naučio itd.), učeći se tako samoanalizi i samoprocjeni. Očekuje se priprava nastavnih satova koji ukazuju na promišljanja o nastavi povijesti iznad razine puke reprodukcije udžbeničkih sadržaja, odnosno oblikovanje takvih nastavnih aktivnosti koje u središtu imaju učenika i njegovo učenje, koje su usmjerene prema višim kognitivnim procesima te poimanju historijske znanosti kao interpretacije i konstrukta.
U III. semestru nastavna praksa iznosi 30 sati. Studenti hospitiraju na minimalno 10, a maksimalno 12 sati na satima mentora i drugih studenata, te samostalno drže minimalno 10, a maksimalno 12 sati. Također, dužni su sudjelovati u grupnim analizama s nastavnikom-mentorom nakon održanih sati. Preostale sate realiziraju u individualnim i grupnim analizama održanih sati, individualnim radom i konzultacijama s nastavnikom na fakultetu (dužni su izvještavati o svojoj praksi, predočiti pripreme za nastavu te pripremati ogledni sat u dogovoru s predmetnim nastavnikom na fakultetu) te izradom ogledne mape. U oglednoj mapi prikupljaju sve pripreme s nastavne prakse, a dužni su odabrati i analizirati neke pripreme prema zadanim kriterijima (npr. najuspjeliji sat, sat koji je najmanje uspio, sat iz kojega je student najviše naučio itd.), učeći se tako samoanalizi i samoprocjeni. Očekuje se priprema i izvedba nastavnih sati koji pokazuju na progresiju i razvoj nastavničkih kompetencija.
Ocjena za kolegie Nastavno-pedagoška praksa iz povijesti III. je opisna, a donosi ju predmetni nastavnik na temelju uvida u radove studenata, na temelju uvida u sate koje student drži u školi i na temelju procjene nastavnika-mentora. Nastavnik-mentor svoju prosudbu donosi na temelju skale procjene i piše opširniji izvještaj o radu studenta. Vrednuje se i ogledni sat, a procjenu zajednički donose predmetni nastavnik s fakulteta i nastavnik-mentor.