- opisati i protumačiti kulturu svakodnevice na području Hrvatske i jugoistočne Europe
- poznavati i primijeniti temeljne etičke standarde struke
- samostalno i odgovorno profesionalno djelovati u društvu
- identificirati i usporediti motive, uzroke i posljedice migracijskih mobilnosti s hrvatskog etničkog prostora od 15. stoljeća do danas
- opisati i usporediti hrvatske dijasporske i iseljeničke zajednice te njihova kulturna obilježja
- raspravljati o Republici Hrvatskoj kao iseljeničkoj, tranzicijskoj i useljeničkoj zemlji
- povezati migracijske mobilnosti iz Republike Hrvatske s globalnim migracijskim tokovima
- koristiti stručno nazivlje iz antropologije migracija
- nabrojati i primijeniti osnovne migracijske teorije
- identificirati i prikupiti relevantne izvore za jednostavno kvalitativno istraživanje migracijske problematike
- identificirati i objasniti opća obilježja kulture i kulturnih procesa
- prepoznati i uvažavati kulturne različitosti
- primijeniti temeljne teorijske i metodološke koncepte u konkretnim istraživačkim situacijama
- osmisliti i provesti jednostavno kvalitativno istraživanje
Nastava će biti podijeljena na predavanja i seminare. Na predavanjima će se kritičkim osvrtom na radove relevantnih teoretičara te na osnovne postavke teorija i pojmova dati uvid u mogućnosti istraživanja migracija. Osnovna teorijska saznanja bit će dodatno razrađena u reakcijskim tekstovima koji će se kritički iščitavati i analizirati kroz studentske diskusije u okviru seminara. Pojedina tematska predavanja bit će popraćena prikazima studija slučaja te prezentacijama kroz dokumentarne emisije (video i DVD zapisi).
U seminarskom dijelu kolegija studenti odabiru temu seminarskog rada koji se temelji na dodatnoj literaturi, vlastitom terenskom istraživanju (mogućnost zajedničkog odlaska na terensku nastavu) ili radu na građi (primjerice radu u hemeroteci, arhivima, analizi internetskih foruma…). Seminarske radove razvrstat će se u tematske cjeline po kojima će ih studenti izlagati u radioničkom tipu nastave. Svaka radionica uključivala bi osim studentskih izlaganja, diskusiju te valorizaciju rada svojih kolega. Studenti će imati jedno do dva izmještena predavanja na kojima će se upoznati s institucijama relevantnim za temu kolegija. U pojedine nastavne cjeline bit će uključeni gostujući predavači.
Od studenata se očekuje redovito pohađanje nastave (tolerirat će se do tri izostanka), aktivno sudjelovanje u raspravama i radu seminara, predaja i izlaganje reakcijskog teksta i seminarskog rada (uvjet za pristupanje pisanom ispitu). Navedene aktivnosti sačinjavaju konačnu ocjenu prema navedenim postotcima:
1. Redovito dolaženje, posebice sudjelovanje u diskusiji 10%.
2. Pisanje i izlaganje reakcijskog teksta 15%.
3. Izrada i izlaganje seminarskog rada 40%.
4. Pisani ispit 35%.