Slabljenjem mecenatsva, rastom kulturnoga tržišta i tiskarske tehnologije u prvi plan izbija institucija autora i njegove značajke (originalnost, samosvrhovitost, eskapizam i estetske vrijednosti). Čitanjem izabranih djela novije hrvatske književnosti prati se razvoj ideje autorstva, analizira uloga autora u oblikovanju književnih te društvenih i kulturnih vrijednosti i značenja. Oslanjajući se na moderne teorijske modele (npr. Barthesov, Foucaultov, Burkeov), prate se promjene interesa kritike za predmet kao i uloga i važnosti čitatelja za književnu komunikaciju od romantizma do najnovije on-line književnosti.
- Uvodni sat. Upoznavanje s temom, literaturom i radom u kolegiju
- Što je autor? Teorijski i književnopovijesni uvod. Upoznavanje sa sadržajem kolegija i metodologijom rada
Kako definirati instancu autora prema latinskom korijenu riječi auctor?
Što znači teza o smrti autora i tko ju je postavio?
Što znači zabluda o intencionalnosti i koji su glavni argumenti protiv namjere? Koja su ograničenja kritike intencionalizma? Kako se intencionalizam može uklopiti u tumačenje teksta? Ključni pojmovi: autor, djelo, čitatelj, kanon. Razumijevanje pojma i funkcije autora k
- Stvaranje kanona: proizvodnja autora
Ilirski Ivan Gundulić - Vladar Parnasa, otac nacionalne književnosti
Kako komemorativne ceremonije utječu na stvaranje slike o autoru i mehanizme pamćenja?
Koji su simbolični i formalni postupci korišteni na Gundulićevoj komemoraciji?
- Upitnost kanona: osporavanje autora.
Pitanja: Kakvu autorsku instancu podrazumijeva Mažuranić a kakvu Kovačić? Kako se jedan a kako drugi odnose prema čitateljima, kako prema zajednici, a kako prema djelu koje pišu?
Koja je motivacija upisana u jedno a koja u drugo djelo?
Seminar: I. Mažuranić: Smrt Smail-age Čengića; A. Kovačić: Smrt babe Čengićkinje
- Pjesnik- prorok, bard i prokletnik
Figura pjesnika-proroka i pjesnika-prokletnika kroz povijest. Rasap ideje autora-genija.
Instanca lirskog subjekta na primjerima odabranih pjesama. Zašto je govor Kranjčevićeva Mojsija u navodnim znacima?
Seminar: S. S. Kranjčević: Mojsije; U maskiranoj gomili; Radniku; T. Ujević: Svakidašnja jadikovka
- Žensko autorstvo. Postoji li bitna razlika prema muškom autorstvu? Je li autorstvo rodno, socijalno ili drugačije obilježena kategorija? Kako se Ivana Brlić-Mažuranić pozicionira u kanon dječje i opće nacionalne književnosti?
Seminar: Ivana Brlić-Mažuranić: Moja autobiografija
- Autor-flâneur. Figura autora u djelu Antuna Gustava Matoša
Matoševo autorstvo između biografizma i esteticizma. Flanerija kao poetička kategorija.
Seminar: A. G. Matoš: Flanerija; Cvijet s raskršća; D. Cesarić: Matoš u Parizu
- Književnost i angažman. Ideja autora kod Krleže u HKL i Baladama. Odnos prema povijesti, narodu, književnosti i kulturi. M. Krleža: Hrvatska književna laž; Planetorijum iz Balada Petrice Kerempuha
Lit: Kao i prethodno + S. Lasić: Mladi Krleža i njegovi kritičari, Zagreb, 1987: 305-326; V. Visković: Uloga Hrvatske književne laži u strukturiranju Krležine autorske poetike, "Republika" 54 (1998), 7/8 ; str. 117-135
- Autor kao režiser: Ranko Marinković
Modernizam i postmodernizam Marinkovićeva pisma. Koncept autorstva.
Ranko Marinković: Zagrljaj; Glorija
- Funkcija citata u odabranim pjesmama. Ideja autora kod Slamniga. Gundulić kao simbol kod Slamniga i kod Krleže. Sličnosti i razlike
I. Slamnig: Hrvatski pjesnici; Slaga Gunduo o prošastju
D. Cesarić: Voćka poslije kiše, Pero Kvesić: Gle ovcu u stadu, Anonimni autor: Gle duplu votku
- Anonimni autor. Što je novo, a što staro u internet kulturi i multmedijskoj književnosti? Je li ideja AA (anonimnog autora) usporediva s anonimnim narodnim stvarateljem? Koje su sličnost a koje razlike?
Seminar: Dubravka Ugrešić: Karaoke-književnost, u: Napad na minibar, Fraktura, Zagreb, 2010: 291-316
- Osvrt_sinteza i ponavljanje
- Kolokvij