Istražiti i usvojiti temeljne znanstvene metode i umijeća nastavnog komuniciranja u izvođenju nastave filozofije, etike i logike. Studenti razmatraju teorijska, metodička i izvedbena pitanja u i o nastavi filozofije, koja uključuju analizu pristupa nastavi filozofije, nastavnih ciljeva i nastavnih metoda u uvođenju u filozofsko mišljenje, raščlambu nastavnih programa i udžbenika, planiranje, pripremu i izvedbu nastavnih sati filozofije, stilove poučavanja i motiviranja učenika, ocjenjivanje učeničkog napretka, prosudbu o vlastitom nastavnom radu.
Istražiti i usvojiti temeljne znanstvene metode i umijeća nastavnog komuniciranja u izvođenju nastave filozofije, etike i logike. Studenti razmatraju teorijska, metodička i izvedbena pitanja u i o nastavi filozofije, koja uključuju analizu pristupa nastavi filozofije, nastavnih ciljeva i nastavnih metoda u uvođenju u filozofsko mišljenje, raščlambu nastavnih programa i udžbenika, planiranje, pripremu i izvedbu nastavnih sati filozofije, stilove poučavanja i motiviranja učenika, ocjenjivanje učeničkog napretka, prosudbu o vlastitom nastavnom radu.
1. Odrediti i opisati temeljne ciljeve nastave filozofije, etike i logike 2. Analizirati i primijeniti kurikulum filozofije, etike i logike 3. Analizirati i prosuditi mjesto i ulogu filozofije u Nacionalnom okvirnom kurikuluma. 4. Razumjeti ideju logički i narativno uvjerljivih metodičkih pripreme za izvođenje nastavnih jedinica 5. Usvojiti i primijeniti temeljne dijaloške metode izvođenja nastavnih jedinica 6. Analizirati i prosuditi kontekstualnu uspješnost različitih nastavnih metoda u nastavi filozofije, etike i logike 7. Analizirati i sintetički prosuditi različite metodičke scenarije 8. Analizirati i vrednovati alternativne načine, postupke i izvedbe iste nastavne jedinice 9. Analizirati i vrednovati poučavanje za kritičko i refleksivno mišljenje 10. Prosuditi vrijednost suradničkog i cjeloživotnog učenja
1. Filozofija kao nastava: uvođenje u filozofsko mišljenje i nastavni proces 2. Pristupi nastavi filozofije: kronološki, tematski, problemski 3. Analize kurikuluma filozofije 4. Analize kurikuluma etike i logike 5. Pripreme za izvođenje nastavne jedinice 6. Postupci uvođenja u filozofsko mišljenje 7. Sokratovski dijalog: majeutičko umijeće 8. Sokratovski dijalog: koncept poučavanja bez učitelja 9. Vrste, razine i svrhe pitanja u nastavnom procesu 10. Poučavanje za kritičko mišljenje: argumentacija i logičke pogreške 11. Refleksivni način poučavanja 12. Poučavanje za kreativno i empatičko prosuđivanje 13. Metodičke ideje i scenariji u nastavi 14. Suradničko učenje i zajednica istraživača 15. Analiza iskustava u nastavnoj praksi i završna rasprava
1. Marinković, Josip (1983) Metodika nastave filozofije, Zagreb, Školska knjiga
2. Kalin, Boris (2003) Povijest filozofije – priručnik za nastavnike, Zagreb, Šk. knjiga
3. Kalin, Boris (2003) Priručnik za nastavnike uz udžbenik G. Petrovića
4. Kalin, Boris (1982) Logika i oblikovanje kritičkog mišljenja, Zagreb, Šk. knjiga
5. Marinković, Josip (1990) Filozofija kao nastava, Zagreb, Hrvatsko fil. Društvo
6. Časopis „Metodički ogledi“ (2002) Vol. 9, No. 2, Zagreb, HFD
7. Verificirani udžbenici i metodički priručnici iz filozofije, logike i etik
8. Marinković, Josip, (2008), Učiteljstvo kao poziv, Zagreb, Kruzak
9. Kalin, Boris, (1986), „Izvorni tekst u nastavi filozofije“, Zgb., Institut za pedagoška istraživanja
10. Savater, Fernando (1998) Etika za Amadora, Zagreb, Educa
11. Jensen, Eric, (2003) Super – nastava: nastavne strategije za kvalitetnu školu i uspješno učenje, Zgb, Educa
12. Bruner, Jerome (2000) Kultura obrazovanja, Zagreb, Educa
13. Matthews, Gareth (1980) Philosophy and the Young Child, Cambridge, MA, HUP.
14. Critical Thinking (2008) , (ed. G. Bassham) , McGraw-Hill, New York
15. J. Banner and H. Cannon,( 1977), The Elements of Teaching, N. Haven, Yale U.P
16. The Art and Craft of Teaching (1984), (ed. M. Gullette), Cambridge, MA, HUP
17. In the Classroom: An Introduction to Education (1998), (ed. A. Reed) McGraw-Hill, N.Y.