Programi cjeloživotnog obrazovanja

Osnovno o programu

dr.sc. Ivana Zagorac, izv. prof. 01 4092 180 izagorac@m.ffzg.hr
Centar za obrazovanje nastavnika
dr.sc. Ivana Zagorac, izv. prof.
Zimski
Dan: ponedjeljkom, Vrijeme početka: 12:30, Vrijeme završetka: 14:00, Prostorija: A-101
hrvatski
450
4
10
Otvoreni kolegij

Detaljno o programu

Opisati i interpretirati ključne pojmove i teme filozofije odgoja, potaknuti kritički način mišljenja i analizu zatečenoga stanja u odgojnim i obrazovnim sustavima, poticanje znatiželje, razumijevanje temeljnih pojmova vezanih uz moral i etiku, razumijevanje utjecajnih filozofskih teorija odgoja.
Opisati i interpretirati ključne pojmove i teme filozofije odgoja, potaknuti kritički način mišljenja i analizu zatečenoga stanja u odgojnim i obrazovnim sustavima, poticanje znatiželje, razumijevanje temeljnih pojmova vezanih uz moral i etiku, razumijevanje utjecajnih filozofskih teorija odgoja.
1. Opisati i interpretirati ključne pojmove filozofije odgoja.
2. Opisati i interpretirati strukturu i ciljeve sokratskog dijaloga.
3. Opisati i primijeniti osnovne principe kritičkoga mišljenja.
4. Opisati i usporediti temeljne etičke pravce.
5. Opisati, usporediti i intepretirati ključne teorije u filozofiji odgoja.
6. Na osnovnoj razini analizirati povezanost emocija i odgoja.
7. Analizirati pojmove autoriteta i discipline.
1. Uvodni susret i dogovor oko rada u kolegiju
2. Uvod u filozofiju odgoja
3. Nagovor na filozofiju
4. Uvod u etiku; osnovni etički pojmovi i pravci
5. Sofisti, Sokrat, kritičko mišljenje
6. Kritičko mišljenje; kritička pedagogija
7. Teorije kurikuluma, skriveni kurikulum
8. Platonova koncepcija odgoja
9. Rousseuova filozofija odgoja (I)
10. Rousseauova filozofija odgoja (II)
11. Kriza obrazovanja; humanistički obrazovni ideali
12. Autoritet i disciplina
13. Emocije i odgoj
14. Suvremene tendencije u filozofiji odgoja
15. Završna rasprava
1. Canivez, P. (1999), Odgojiti građanina? (Zagreb: Durieux): pogl. 2 (str. 33-53), pogl. 4 (str. 79-105), pogl. 6.1. (str. 132-145).
2. Liessmann, Konrad Paul (2008), Teorija neobrazovanosti. Zablude društva znanja (Zagreb: Jesenski i Turk), pogl. 3.
3. Nussbaum, Martha (2012), Ne profitu: zašto demokracija treba humanistiku (Zagreb: Zagrebački holding, Podružnica AGM): pogl. 3 i 4 (str. 45-101), pogl. 6 (str. 119-147).
4. Klooster, D. (2002), "Što je kritičko mišljenje?", Metodički ogledi 9, str. 87-95.
5. Giroux, Henry A. (1985), Teachers as Transformative Intellectuals, Social Education, v49, n5, str. 376-379.

Zanima Vas program? Prijavite se ovdje!

Imate pitanje? Kontaktirajte nas!