Opisati i interpretirati ključne pojmove i teme filozofije odgoja, potaknuti kritički način mišljenja i analizu zatečenoga stanja u odgojnim i obrazovnim sustavima, poticanje znatiželje, razumijevanje temeljnih pojmova vezanih uz moral i etiku, razumijevanje utjecajnih filozofskih teorija odgoja.
Opisati i interpretirati ključne pojmove i teme filozofije odgoja, potaknuti kritički način mišljenja i analizu zatečenoga stanja u odgojnim i obrazovnim sustavima, poticanje znatiželje, razumijevanje temeljnih pojmova vezanih uz moral i etiku, razumijevanje utjecajnih filozofskih teorija odgoja.
1. Opisati i interpretirati ključne pojmove filozofije odgoja. 2. Opisati i interpretirati strukturu i ciljeve sokratskog dijaloga. 3. Opisati i primijeniti osnovne principe kritičkoga mišljenja. 4. Opisati i usporediti temeljne etičke pravce. 5. Opisati, usporediti i intepretirati ključne teorije u filozofiji odgoja. 6. Na osnovnoj razini analizirati povezanost emocija i odgoja. 7. Analizirati pojmove autoriteta i discipline.
1. Uvodni susret i dogovor oko rada u kolegiju 2. Uvod u filozofiju odgoja 3. Nagovor na filozofiju 4. Uvod u etiku; osnovni etički pojmovi i pravci 5. Sofisti, Sokrat, kritičko mišljenje 6. Kritičko mišljenje; kritička pedagogija 7. Teorije kurikuluma, skriveni kurikulum 8. Platonova koncepcija odgoja 9. Rousseuova filozofija odgoja (I) 10. Rousseauova filozofija odgoja (II) 11. Kriza obrazovanja; humanistički obrazovni ideali 12. Autoritet i disciplina 13. Emocije i odgoj 14. Suvremene tendencije u filozofiji odgoja 15. Završna rasprava
1. Canivez, P. (1999), Odgojiti građanina? (Zagreb: Durieux): pogl. 2 (str. 33-53), pogl. 4 (str. 79-105), pogl. 6.1. (str. 132-145).
2. Liessmann, Konrad Paul (2008), Teorija neobrazovanosti. Zablude društva znanja (Zagreb: Jesenski i Turk), pogl. 3.
3. Nussbaum, Martha (2012), Ne profitu: zašto demokracija treba humanistiku (Zagreb: Zagrebački holding, Podružnica AGM): pogl. 3 i 4 (str. 45-101), pogl. 6 (str. 119-147).
4. Klooster, D. (2002), "Što je kritičko mišljenje?", Metodički ogledi 9, str. 87-95.
5. Giroux, Henry A. (1985), Teachers as Transformative Intellectuals, Social Education, v49, n5, str. 376-379.