Cilj je kolegija da se studenti upoznaju sa suvremenim metodama nastave stranih jezika, njihovim razvojem i utjecajim lingvistike i drugih srodnih znanosti na metodologiju nastave stranih jezika.
Daje se pregled teorija i načela učenja i faktora koji na učenje utječu (motivacija, primanje obavijesti, pamćenje, uporaba pohranjenih obavijesti) te se ta načela razmatraju u slučaju učenja stranog jezika. Razmatraju se principi poučavanja i različiti modeli teorije nastave stranih jezika. Konačno, daje se pregled razvoja suvremenih metoda učenja stranih jezika što se povezuje s razvojem jezikoslovne znanosti i njezinim utjecajem na nastavu i poučavanje.
Cilj je kolegija da se studenti upoznaju sa suvremenim metodama nastave stranih jezika, njihovim razvojem i utjecajim lingvistike i drugih srodnih znanosti na metodologiju nastave stranih jezika.
Daje se pregled teorija i načela učenja i faktora koji na učenje utječu (motivacija, primanje obavijesti, pamćenje, uporaba pohranjenih obavijesti) te se ta načela razmatraju u slučaju učenja stranog jezika. Razmatraju se principi poučavanja i različiti modeli teorije nastave stranih jezika. Konačno, daje se pregled razvoja suvremenih metoda učenja stranih jezika što se povezuje s razvojem jezikoslovne znanosti i njezinim utjecajem na nastavu i poučavanje.
1.
1. Objasniti vrste višejezičnosti i kriterije za određenje pojedine vrste.
2. 2. Opisati kognitivnu organizaciju i proizvodnju govora višejezičnih govornika.
3. 3. Nabrojati kognitivne i društvene čimbenike u ovladavanju govorom na inom/drugom jeziku.
4. 4. Objasniti teorijske pristupa višejezičnosti i ovladavanju govorom na inom/drugom jeziku.
5. 5. Povezati razvoj govora i višejezičnost.
6. 6. Objasniti percepciju govora na inom jeziku.
1. Učenje: klasično uvjetovanje, operantno uvjetovanje, socijalne teorije učenja, kognitivne teorije učenja (2P) 2. Pamćenje – 1: vrijeme zadržavanja obavijesti, (senzorno, kratkoročno, dugoročno), vrste dugoročnog pamćenja, deklarativno
i proceduralno pamćenje (epizodičko i semantičko) (2P) 3. Pamćenje – 2: obrada obavijesti i pamćenje, moždana lateralizacija i pamćenje, zaboravljanje, poremećaji pamćenja,
pamćenje i dob, pamćenje i kontekst (2P) 4. Učenje stranog/drugog jezika: teorije i modeli (2P) 5. Metode učenja stranih jezika do kraja 19. stoljeća (2P) 6. Reforma učenja stranih jezika u 19. stoljeću: direktne metode (2P) 7. Utjecaj strukturalizma i biheviorizma na nastavu stranih jezika (2P) 8. Teorijski pogledi o jeziku Chomskoga i njegov utjecaj na nastavu stranih jezika (2P) 9. Utjecaj sociolingvistike, kontrastivne analize i primijenjene lingvistike na nastavu stranih jezika (2P) 10. Audiovizualne metode (2P) 11. Ilustracija učenja stranog jezika AVGS (audio-vizualnom globalno-strukturalnom) metodom (2P) 12. Ilustracija učenja stranog jezika AVGS (audio-vizualnom globalno-strukturalnom) metodom (2P) 13. Principi AVGS metodologije i njihov razvoj (2P) 14. Suvremene metode nastave stranih jezika (2P) 15. Bilingvizam
1. Guberina, P. (1967). Audiovizuelna-globalnostrukturalna metoda. Govor, 1, 2, str. 5-27.
2. Horga, D. (1977). O učenju izgovora. Strani jezici, 6, 3-4, 191-195.
3. Prebeg-Vilke, M. (1977). Uvod u glotodidaktiku. Školska knjiga. Zagreb, str. 6-113.
4. Mitchell, R., F. Myles (1998). Second Language Learning Theories. London, New York,Sydney. Auckland. Arnold
5. Črnivec, Lj. (1993). Alternativne metode u nastavi stranih jezika. Strani jezici, 22, 1, 27-40.
6. Montani, K. (1971). Dimaničnost didaktičkih postupaka pri usvajanju stranih jezika po audiovizuelnoj-globalnostrukturalnoj
metodi. Govor, 2, 3, 35-45.
7. Šimunović, A. (1971). Gramatika govora. Govor, 2, 3, 47-54.
8. Šimunović, A. (1971). Zašto u AVGS metodi ne pristupamo istovremeno pisanom i govornom jeziku. Govor, 2, 3, 55-65.