Upoznavanje studenata s pojmom diskurza i njegovim najbitnijim teoretičarima 20. i 21. st. (Teun van Dijk, Ruth Wodak, Norman Fairclough). Rekonstruiranje metodologije analize diskurza i kritičke analize diskurza te njihovih alata. Korištenje stilističke analize kao jedne od disciplina koje pomažu teoriji diskurza. Rad na publicističkim i medijskim tekstovima. Uočavanje obilježja publicističko-novinarskoga stila na primjerima iz hrvatskih televizijskih emisija, tiskanih izdanja novina, novih medija. Uključivanje retoričke analize u proučavanje političkih govora i reklama. Upoznavanje s argumentacijskom strukturom i argumentacijskim pogreškama.
Upoznavanje studenata s pojmom diskurza i njegovim najbitnijim teoretičarima 20. i 21. st. (Teun van Dijk, Ruth Wodak, Norman Fairclough). Rekonstruiranje metodologije analize diskurza i kritičke analize diskurza te njihovih alata. Korištenje stilističke analize kao jedne od disciplina koje pomažu teoriji diskurza. Rad na publicističkim i medijskim tekstovima. Uočavanje obilježja publicističko-novinarskoga stila na primjerima iz hrvatskih televizijskih emisija, tiskanih izdanja novina, novih medija. Uključivanje retoričke analize u proučavanje političkih govora i reklama. Upoznavanje s argumentacijskom strukturom i argumentacijskim pogreškama.
1. Interpretirati, tumačiti i analizirati povijesne i suvremene tekstove na fonološkoj, morfonološkoj, morfološkoj i sintaktičkoj razini hrvatskoga jezika 2. Primijeniti jezikoslovna znanja u pisanoj i govornoj komunikaciji. 3. Ustvrditi odstupanja od hrvatske standardnojezične norme u pisanim tekstovima uzimajući u obzir funkcionalnostilsku raslojenost hrvatskoga jezika. 4. Analizirati, razlikovati, raščlaniti te kritički prosuđivati vrste tekstova pisane i usmene književnosti različite namjene.
1. Diskurz – objašnjenje pojma, pristupi različitih teoretičara, razlika među pojmovima mediji i publicistika. 2. Mediji i medijska pismenost. 3. Publicistika kao funkcionalni stil hrvatskoga jezika. Uočavanja stilskih i jezičnih odrednica publicističkoga stila. 4. Uočavanje stilskih i jezičnih odrednica publicističkoga stila autora. 5. Vizualna retorika i semiotika naslovnica. 6. Semiotički i retorički pristup - argumentacija. 7. Trač i društvo spektakla. 8. Analiza diskurza i kritička analiza diskurza. 9. Sociodiskurzivni pristup argumentaciji. 10. Ethos i kredibilitet političara. 11. Reklamiranje, figurativnost i postmodernistička reklama. 12. Konceptualna metafora i DHA-pristup komunikaciji. 13. Konstrukcija rodnih identiteta u ženskim časopisima i drugim medijima. 14. Kritička analiza diskurza - studija slučaja. 15. Satira - Burkeovi okviri, politička satira.
1. Van Dijk, Teun A. 2011. Discourse studies: a multidisciplinary introduction. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
2. Silić, Josip. 2006. Funkcionalni stilovi hrvatskoga jezika. Zagreb: Disput.
3. Reah, Danuta. 1998. The Language of Newspapers. London; New York: Routledge.
4. Peruško, Zrinjka. 2011. Uvod u medije. Zagreb: Naklada Jesenski i Turk.
5. Zgrabljić Rotar, N. 2005. „Mediji – medijska pismenost, medijski sadržaji i medijski utjecaji“. Medijska pismenost i civilno društvo. Sarajevo: Mediacentar Sarajevo. 9–38.str.
6. Katnić-Bakaršić, Marina. 1999. Publicistički stil. Lingvistička stilistika. Budimpešta: Open Society Institute. 59–71.str.
7. Kovačević; Badurina. 2001. Multimedijalni diskurs. Raslojavanje jezične stvarnosti. Rijeka: Izdavački centar.
8. Kišiček, Gabrijela. 2013. Vizualna retorika (Istraživanja retorike u 21. stoljeću). Govor, 30,2: 153–169.
9. Kress; Van Leeuwen. 2006. Reading Images. The Grammar of Visual Design. London: Routledge. 16-44.
10. Škarić, I. 2011. "Jakost argumenata". Argumentacija. Zagreb: Nakladni zavod Globus. 77-97.str.
11. Kjeldsen, Jens E. 2018. Visual rhetorical argumentation. Semiotica, 220: 69–94.
12. Kišiček; Stanković. 2014. Retorika i društvo. Zagreb: Naklada Slap. 7-32.
13. Amossy, R. 2009. "Argumentation in Discourse: A Socio-discursive approach to arguments". OSSA Conference Archive.
14. Palašić, Nikolina. 2008. Verbalne strategije i manipulacija u političkom diskursu. Riječki filološki dani: zbornik radova s Međunarodnog znanstvenog skupa Riječi filološki dani. Rijeka: Filozofski fakultet. 629-639.
15. Bagić, Krešimir. 2006. Figurativnost reklamnog diskurza. Raslojavanje jezika i književnosti. Zbornik radova. Zagreb: Zagrebačka slavistička škola. 81-95.