Dan: ponedjeljkom, Vrijeme početka: 08:45, Vrijeme završetka: 10:15, Prostorija: A225
Dan: ponedjeljkom, Vrijeme početka: 10:15, Vrijeme završetka: 11:45, Prostorija: A225
Dan: ponedjeljkom, Vrijeme početka: 11:45, Vrijeme završetka: 12:30, Prostorija: D7
Dan: srijedom, Vrijeme početka: 11:00, Vrijeme završetka: 12:30, Prostorija: A225
Dan: srijedom, Vrijeme početka: 12:30, Vrijeme završetka: 14, Prostorija: A225
Studenti će biti upoznati s najvažnijim pojmovima i književnoteorijskim pristupima u proučavanju književnih tekstova. Moći će spomenute pojmove primijeniti i o njima raspravljati na primjerima različitih književnoteorijskih čitanja.
Studenti će biti upoznati s najvažnijim pojmovima i književnoteorijskim pristupima u proučavanju književnih tekstova. Moći će spomenute pojmove primijeniti i o njima raspravljati na primjerima različitih književnoteorijskih čitanja.
1. Prepoznati, objasniti i upotrijebiti osnovne književnoteorijske pojmove nužne za proučavanje književnih tekstova. 2. Razlikovati, usporediti i razmotriti različite pristupe čitanju književnih tekstova. 3. Raspravljati o književnim tekstovima i različitim književnoteorijskim pristupima.
1. Predavanje: Tekst i djelo. Seminar: Rad na tekstu Wolfganga Isera „Proces čitanja. Jedan fenomenološki pristup”, poglavlju iz knjige Nova čitanja: poststrukturalistička čitanka. 2. Predavanje: Čitatelj. Seminar: Rad na tekstu Rite Felski„Prepoznavanje“, poglavljeiz knjige Namjene književnosti. 3. Predavanje: Mimeza i dijegeza; showing/ telling. Seminar: Rad na tekstu Jonathana Cullera „Priča i diskurs u analizi pripovjednog teksta“. 4. Predavanje: Priča, pripovijedanje i pripovjedač. Dijegetički univerzum i njegove razine. Seminar: Rad na tekstu Gérarda Genettea, „Tipovi fokalizacije i njihova postojanost“ iz knjige Suvremena teorija pripovijedanja. 5. Predavanje: Pripovjedna komunikacija i autor. Seminar: Rad na književnom predlošku. 6. Predavanje: Žanr. Seminar: Rad na književnom predlošku. 7. Predavanje: Književnost i zbilja (tekstualnost i intertekstualnost). Seminar: Rad na tekstu Dietricha Schwanitza „Autoreferencijalnost pripovijedanja“, poglavlje iz knjige Teorija sistema i književnost. 8. Predavanje: Performativni obrat teorije pripovijedanja. Seminar: Rad na tekstu Shoshane Felman „Izvrtanje obećanja: Don Juan i književna izvedba“, poglavlje iz knjige Skandal tijela u govoru. 9. Predavanje: Polifonijska teorija iskazivanja. Seminar: Rad na tekstu Mihaila Mihajloviča Bahtina „Polifonijski roman Dostojevskoga i osvetljavanje toga romana u kritičkoj literaturi“, poglavlje iz knjige Problemi poetike Dostojevskog. 10. Predavanje: Poststrukturalistička kritika naratologije I. Seminar: Rad na tekstu Marka Currieja „Istinite laži“, poglavlje iz knjige Politika i etika pripovijedanja. 11. Predavanje: Poststrukturalistička kritika naratologije II. Seminar: Rad na književnom predlošku. 12. Predavanje: Čitanje lirike I: lirski subjekt, stih i ritam. Seminar: Rad na književnom predlošku. 13. Predavanje: Čitanje lirike II: kompozicija, semantika i metametričnost. Seminar: Rad na književnom predlošku. 14. Predavanje: Lirika: povijest žanra i pregled pristupa pjesništvu. Seminar: Rad na književnom predlošku. 15. Seminar: Predrok.
1. Bahtin, Mihail Mihajlovič 1967. „Polifonijski roman Dostojevskoga i osvetljavanje toga romana u kritičkoj literaturi“, Problemi poetike Dostojevskog, Beograd.
2. Culler, Jonathan 1984. „Priča i diskurs u analizi pripovjednog teksta“, Republika, 2-3: 130-145.
3. Currie, Mark 2002. „Istinite laži“, Biti, Vladimir, ur., Politika i etika pripovijedanja, Zagreb
4. Felman, Shoshana 1993. „Izvrtanje obećanja: Don Juan i književna izvedba“, Skandal tijela u govoru, Zagreb.
5. Felski, Rita. 2016. „Prepoznavanje“, u: Namjene književnosti, Zagreb.
6. Genette, Gêrard 1992. „Tipovi fokalizacije i njihova postojanost“, Suvremena teorija pripovijedanja, Zagreb.
7. Iser, Wolfgang 2003. “Proces čitanja. Jedan fenomenološki pristup”, Lešić, Zdenko ur. Nova čitanja: poststrukturalistička čitanka, Sarajevo.
8. Schwanitz, Dietrich 2000. „Autoreferencijalnost pripovijedanja“, u: Teorija sistema i književnost, Zagreb.
9. Barthes, Roland 1986. „Teorija o tekstu“, Republika, God. XLII, Br. 9-10.
10. Biti, Vladimir 2002. “Pojmovnik suvremene književne i kulturne teorije”, natuknice: alegorija, analiza, apostrofa, čitanje, fikcija, interpretacija, intertekstualnost, vjerodostojnost
11. Rabinowitz, Peter 1988. „Polazišta za jednu teoriju čitanja“, Republika, God. XLIV, Br. 9-10.
12. Culler, Jonathan 2001. “Retorika, poetika i poezija” u: Književna teorija: vrlo kratak uvod, Zagreb.
13. Davis, Lennard J. 1992. „Zgusnuti zapleti: povijest i fikcija“, Biti, Vladimir, ur., Suvremena teorija pripovijedanja, Zagreb.
14. Fish, Stanley 2010. “Postoji li tekst u ovome kolegiju?”, Quorum: časopis za književnost, 3–4.
15. Greimas, Algirdas Julien 1979. „Aktanti, akteri i figure“, Revija, XIX.
16. Hutcheon, Linda 2002. „Postmodernistički prikaz“, Biti, Vladimir, ur., Politika i etika pripovijedanja, Zagreb.
17. Jakobson, Roman 1966. „Lingvistika i poetika“, u: Lingvistika i poetika, Beograd.
18. Stanzel, Franz 1992. „Pripovjedni tekst u prvom i pripovjedni tekst u trećem licu“, Biti, Vladimir, ur., Suvremena teorija pripovijedanja, Zagreb.