Stjecanje temeljnih znanja nužnih za razumijevanje i interpretaciju starije hrvatske književnosti: ovladavanje tekstološko-filološkim, stilsko-periodizacijskim i žanrovskim pojmovljem. Analiza kanonskih tekstova hrvatske ranonovovjekovne književnosti. Predmet služi kao uvod u studij hrvatske književnosti, kao i za za kasnije obvezne kolegije Hrvatska književnost 15. i 16. stoljeća i Hrvatska književnost 17. i 18. stoljeća.
Stjecanje temeljnih znanja nužnih za razumijevanje i interpretaciju starije hrvatske književnosti: ovladavanje tekstološko-filološkim, stilsko-periodizacijskim i žanrovskim pojmovljem. Analiza kanonskih tekstova hrvatske ranonovovjekovne književnosti. Predmet služi kao uvod u studij hrvatske književnosti, kao i za za kasnije obvezne kolegije Hrvatska književnost 15. i 16. stoljeća i Hrvatska književnost 17. i 18. stoljeća.
1. Nakon položenog ispita student će biti sposoban kritički čitati tekstove hrvatske književnosti ranog novog vijeka. 2. Nakon položenog ispita student će biti sposoban analizirati ranonovovjekovne književne tekstove iz filološke perspektive. 3. Nakon položenog ispita student će biti sposoban analizirati književne tekstove iz poetološke perspektive. 4. Nakon položenog ispita student će biti sposoban interpretirati književne tekstove s obzirom na povijesni i kulturni kontekst.
1. Uvod u stariju hrvatsku književnost. Novija vs. starija hrvatska književnost (srednjovjekovna i ranonovovjekovna književnost); problematika čitanja starih tekstova; metode istraživanja starih tekstova 2. Filološko-tekstološki pristup književnom tekstu (filologija i tekstologija; rukopisni i tiskani izvori; kritičko izdanje/kritički aparat; popularno izdanje; transkripcija/transliteracija) 3. Filološka analiza odabranih tekstova/ulomaka iz opusa hrvatskih ranonovovjekovnih pisaca 4. Lirski tekst (temeljno pojmovlje: tema, motiv, lirski subjekt; kompozicija lirske pjesme; prozodijska obilježja; stil) 5. Analiza lirske pjesme I (religiozno/refleksivno i prigodno pjesništvo) 6. Analiza lirske pjesme II (ljubavno pjesništvo) 7. Narativni/epski tekst (temeljno pojmovlje: fabula i siže, pripovjedač, lik, pripovjedne tehnike; narativni žanrovi starije hrvatske književnosti: ep, epska pjesma) 8. Analiza narativnog djela I (analiza sadržaja djela; pomno čitanje i parafraza odabranih ulomaka) 9. Analiza narativnog djela II (žanrovska obilježja: vergilijanski ep; versifikacija) 10. Analiza narativnog djela III (tekst i njegov povijesni, društveni i kulturni kontekst) 11. Dramski tekst (temeljno pojmovlje: tekst i kazališna predstava, dramski sukob, vrijeme, prostor, likovi, trojno jedinstvo; kompozicija drame; dramski žanrovi starije hrvatske književnosti: komedija) 12. Analiza dramskog djela I (analiza sadržaja djela; pomno čitanje i parafraza odabranih ulomaka) ) 13. Analiza dramskog djela II (žanrovska obilježja: renesansna komedija) 14. Sinteza 15. Završni kolokvij
1. Izbor iz lirike (M. Marulić, Š. Menčetić, Dž. Držić, H. Lucić, I. Bunić Vučić, I. Đurđević i dr.)
2. M. Marulić, "Judita"
3. M. Držić, "Skup" (ili koja druga komedija)
4. B. Lučin, "Tekstološki i leksikološki prinosi Marulićevoj Juditi", Colloquia Maruliana, XI (2002): 207–233.
5. S. Petrović: "Stih", u: Uvod u književnost, ur. Z. Škreb i A. Stamać, Zagreb 1998, str. 283–327.
6. T. Bogdan "Pluralnost hrvatske ljubavne lirike 15. i 16. stoljeća", u: Čovjek, prostor, vrijeme. Književnoantropološke studije iz hrvatske književnosti, ur. Ž. Benčić i D. Fališevac, Zagreb 2006, str. 57–80.
7. D. Fališevac: "Figura u epu (na primjeru Marulićeve Judite)", u: Kaliopin vrt. Studije o hrvatskoj epici, Zagreb 1997, str. 53–75.
8. I. Lőkös, Još jednom o alegorijskom tumačenju Judite Colloquia Maruliana XVII (2008): 189–197.
9. Leksikon Marina Držića, ur. S. P. Novak i dr., Zagreb 2009 (odabrane natuknice).
10. Aristotel, O pjesničkom umijeću, Zagreb 1983.
11. J. Užarević, Kompozicija lirske pjesme, Zagreb 1991.
12. M. Grdešić: Uvod u naratologiju, Zagreb 2015.
13. M. Pfister: Drama: Teorija i analiza, Zagreb 1998.
14. K. Bagić: Rječnik stilskih figura, Zagreb 2012.
15.