Upoznati studente s teorijskim okvirima i metodama analize u suvremenoj semiotici marketinga. Osposobiti ih za samostalne analize reklamnih tekstova.
Upoznati studente s teorijskim okvirima i metodama analize u suvremenoj semiotici marketinga. Osposobiti ih za samostalne analize reklamnih tekstova.
1. Definirati temeljne pojmove u okviru suvremene semiotike marketinga
2. Kritički vrednovati narativne strukture i retoričke tehnike u reklamnim tekstovima 3. Odabranom metodom analizirati uzorke reklamnih tekstova 4. Identificirati i opisati načine komunikacije između brenda i potrošača
1. 1. tjedan – Uvodni sat (upoznavanje sa sadržajem predmeta, načinima rada i studentskim obavezama) 2. 2. tjedan – Povijest reklamnog oglašivanja 3. 3. tjedan – Osnovni pojmovi suvremene semiotike marketinga I 4. 4. tjedan – Osnovni pojmovi suvremene semiotike marketinga II 5. 5. tjedan – Narativne strukture reklamnih tekstova I 6. 6. tjedan – Narativne strukture reklamnih tekstova II 7. 7. tjedan – Retoričke tehnike i strategije reklamnih tekstova I 8. 8. tjedan – Retoričke tehnike i strategije reklamnih tekstova II 9. 9. tjedan – Emocije u reklamnim tekstovima 10. 10. tjedan – Metode istraživanja u semiotici marketinga I 11. 11. tjedan – Metode istraživanja u semiotici marketinga II
12. 12. tjedan – Semiotički pristupi brendu I (načini internalizacije brendova) 13. 13. tjedan – Semiotički pristupi brendu II (načini komunikacije između brenda i potrošača i njezini utjecaji) 14. 14. tjedan – Semiotički pristupi brendu III (formiranje identiteta i kulture potrošača) 15. 15. tjedan – Radionica iz semiotičke analize reklama
1. Bertoša, Mislava (2008), “Jamči se za uspjeh kao i za neštetnost”. O reklamnome diskursu iz sociosemiološke perspective, Srednja Europa, Zagreb.
2. McQuarrie, Edward & Mick, David Glen (1996), »Figures of Rhetoric in Advertising«, Journal of Consumer Research, 22: 424–38.
3. Oswald, Laura R. (2012), Marketing Semiotics, Signs, Strategies, and Brand Value, Oxford University Press, Oxford.
4. swald, Laura R. (2015), Creating Value. The Theory and Practice of Marketing Semiotics Research, Oxford University Press, Oxford.
5. Scott, Linda M. (1994). “Images in Advertising: The Need for a Theory of Visual Rhetoric,” Journal of Consumer Research, 21/2: 252–73.
6. Stern, Barbara B. (1991). “Who Talks Advertising? Literary Theory and Narrative Point of View,” Journal of Advertising, 20: 9–22.
7. Stern, Barbara B. (1995). “Consumer Myths: Frye’s Taxonomy and the Structural Analysis of Consumption Text,” Journal of Consumer Research, 22: 165–85.
8. Floch J-M (1990). Sémiotique, marketing et communication. Paris: Presses Universitaires de France.
9. Douglas, Mary, and Isherwood, Baron ([1979] 2002). The World of Goods: Toward an Anthropology of Consumption. New York: Routledge Press.
10. McQuarrie, Edward & Mick, David Glen (1992). “On Resonance: A Critical Pluralistic Inquiry into Advertising Rhetoric,” Journal of Consumer Research, 19: 180–97.
11. Miškulin Saletović, Lucia; Bertoša, Mislava (2018), »Što može reklamna tipografija? Funkcije tipografskoga oblikovanja na primjeru suvremenih hrvatskih reklama«, Od dvojbe do razdvojbe. Zbornik radova u čast profesorici Branki Tafri, Petra Košutar i Mislav Kovačić (ur.), Ibis grafika, Zagreb, str. 127–142.