Studenti će se upoznati s predmetom (opće)didaktike i praktičnim pitanjima pripreme, realizacije i (samo)evaluacije nastave iz didaktičke perspektive, steći elementarna umijeća u ophođenju s didaktičkim teorijama i/ili modelima i razviti bazične kompetencije glede (reflektiranog) planiranja, izvođenja i evaluacije nastave.
Studenti će se upoznati s predmetom (opće)didaktike i praktičnim pitanjima pripreme, realizacije i (samo)evaluacije nastave iz didaktičke perspektive, steći elementarna umijeća u ophođenju s didaktičkim teorijama i/ili modelima i razviti bazične kompetencije glede (reflektiranog) planiranja, izvođenja i evaluacije nastave.
1. razlikovati razne vrste nastave i njihovu strukturu 2. navesti profesionalne kompetencije i umijeća nastavnika 3. nabrojati različite definicije i teorije nastave 4. navesti osnovna obilježja primjerenog držanja nastavnika i vrste i teorijska utemeljenja takta nastavnika u nastavi i u ophođenju s učenicima 5. analizirati i pokazati kakvo držanje i kakav takt se očekuje od nastavnika u različitim nastavnim situacijama 6. odabrati teorijska shvaćanja i istraživanja o razumljivosti tekstova za nastavu
1. Arheologija poučavanja i učenja
2. Temeljni didaktički pojmovi 3. Podjela opće didaktike (teorijska, empirijska i pragmatička) 4. Didaktika i kurikulum 5. Nastava i didaktika 6. Profesionalne kompetencije nastavnika 7. Odnos stručnog i pedagoško-didaktičkog ili tematska i organizacijska artikulacija nastave 8. Modeli artikulacije nastave 9. Držanje i takt kao temeljna pedagoško-didaktička umijeća 10. Refleksivna improvizacija (takt) u nastavi – vrhunsko nastavničko umijeće; 11. Didaktički modeli i/ili teorije 12. Planiranje i izvođenje nastave 13. Komunikacija u nastavi i komunikacija putem nastave. 14. Stres u radu nastavnika i načini njegovog prevladavanja 15. Vrednovanje učenika i nastavnika
1. Kipper, H. Mischke, W. (2008). Uvod u opću didaktiku (odabrana poglavlja). Zagreb:Educa.
2. Gudjons, H. (1994). Pedagogija. Temeljna znanja (poglavlje Didaktika), Zagreb: Educa.
3. Meyer, H. (2005). Što je dobra nastava? Zagreb: Erudita.
4. Terhart,E. (2001). Metode poučavanja i učenja (odabrana poglavlja). Zagreb :Educa.
5. Neuweg, H.- G. (2008). Šutnja znalaca. Zagreb: Erudita.
6. Winkler, M. Commichau, A.(2008). Komunikacijsko-psihološka retorika (odabrana poglavlja). Zagreb: Erudita.
7. Apel, H. J. (2003). Predavanje. Uvod u akademski oblik poučavanja (odabrana poglavlja). Zagreb: Erudita.
8. Langer, I. Schulz von Thun, F., Tausch, R. (2003). Kako se razumljivo izražavati. Kako tekstove i govor učiniti razumljivijim (odabrana poglavlja ). Zagreb: Erudita.
9. (Lersch, R. (2005). Nastava kao čin uravnoteženja. Pedagogijska istraživanja, II (1), 85-100
10. Palekčić, M. (2005). Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika. Pedagogijska istraživanja, II (2), 209-233.
11. Palekčić, M. (2006). Sadržaji obrazovanja i nastave: struktura i kriteriji adabira. Pedagogijska istraživanja, III (2), str.181-200.
12. Kyriacou, K. (1997), Temeljna nastavna umijeća. Zagreb: Educa.
13. Matte, W. (2007), Nastavne metode. 75 kompatnih pregleda za nastavnike i učenike. Zagreb: Naklada Ljevak.
14. Matte, W. (2007), Rutinski planirati – učinkovito planirati. Zagreb: Naklada Ljevak.
15. Palekčić, M. (2007). Od kurikuluma do obrazovnih standarda. Kurikulum: teorije-metodologija-sadržaj-struktura / Previšić, Vlatko (ur.). Zagreb : Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu ; Školska knjiga, 2007. Str. 35-101
16. Prange, K.(2005), Kompetencije između profesionalizacije i evaluacije. Pedagogijska istraživanja, II (1), 49-58.