Cilj kolegija je predstaviti spoznaje iz kognitivne znanosti i njihovu primjenu u obrazovanju. Sadržaj obuhvaća načela poučavanja koja se temelje na prirodi procesa učenja te rezultate istraživanja i nove koncepte u poučavanju (problemsko i projektno učenje, znanje i transfer znanja, metakogniciju itd.) Konačno, sadržaj uključuje posebnosti poučavanja osoba s posebnim potrebama.
Cilj kolegija je predstaviti spoznaje iz kognitivne znanosti i njihovu primjenu u obrazovanju. Sadržaj obuhvaća načela poučavanja koja se temelje na prirodi procesa učenja te rezultate istraživanja i nove koncepte u poučavanju (problemsko i projektno učenje, znanje i transfer znanja, metakogniciju itd.) Konačno, sadržaj uključuje posebnosti poučavanja osoba s posebnim potrebama.
1. Objasniti ulogu kognitivne znanosti u obrazovanju. 2. Opisati procese učenja, razumijevanja, izgradnje znanja te primjenu procesa u poučavanju. 3. Objasniti i primijeniti suvremene načine poučavanja – problemsko i projektno učenje. 4. Konceptualizirati proces učenja za različite kognitivne tipove (npr. osobe s očtećenjem vida, osobe s oštećenjem sluha itd.)
1. P: Kognitivna znanost i obrazovanje – dvosmjerni utjecaj.
S: Osvještavanje implicitnih pojmova o znanju, razumijevanju, učenju i poučavanju.
2. P: Razumijevanje razumijevanja. Razumijevanje znanja. Vrste znanja. Koncepti – preciziranje i objašnjenje.
S: Izbor seminarskih tema i upute za rad na seminarskim projektima. 3. P: Opisivanje i strukturiranje znanja. Razlike u strukturiranju znanja ovisno o profilu primatelja. Transfer znanja.
S: Prikupljanje literature i sužavanje seminarske teme. 4. P: Metakognicija. Jezična metakognicija.
S: Predstavljanje cilja seminarskog rada. 5. P: Donošenje odluka. Strategije odlučivanja. Strategije rješavanja problema.
S: Izrada seminarskog rada, konzultacije i izvršavanje zadataka preko sustava za e-učenje. 6. P: Vrste umovanja-logičkog zaključivanja. Učenje po analogiji.
S: Izrada seminarskog rada, konzultacije i izvršavanje zadataka preko sustava za e-učenje. 7. P: Kritičko mišljenje, slušanje i govorenje.
S: Izrada seminarskog rada, konzultacije i izvršavanje zadataka preko sustava za e-učenje. 8. P: Proces učenja: ciljevi, analiza procesa, ugradnja novog znanja, kognitivno opterećenje.
S: Izrada seminarskog rada, konzultacije i izvršavanje zadataka preko sustava za e-učenje. 9. P: Poučavanje unutar kognitivne znanosti. Interdisciplinarnost, problemsko i projektno učenje.
S: Seminarska izlaganja i rasprava. 10. P: Vrednovanje koje potiče razumijevanje i rast znanja.
S: Seminarska izlaganja i rasprava. 11. P: Poučavanje osoba različite kognitivne organizacije (1) – osobe s oštećenjem vida, sluha itd.
S: Seminarska izlaganja i rasprava. 12. P: Poučavanje osoba različite kognitivne organizacije (2) – osobe s oštećenjem vida, sluha itd.
S: Seminarska izlaganja i rasprava. 13. P: Kognitivna znanost kao znanstveni okvir suvremenog obrazovanja – nove spoznaje i istraživačka pitanja.
S: Seminarska izlaganja i rasprava. 14. P: Kognitivna znanost kao znanstveni okvir suvremenog obrazovanja – nove spoznaje i istraživačka pitanja (2).
S: Evaluacija seminarskih izlaganja. 15. P: Evaluacija kolegija, izvršavanja obveza.
S: Evaluacija seminarskih izlaganja.
1. Lovett, M., & Shah, P. (Eds.). (2007). Thinking with data. Lawrence Erlbaum Associates.
2. Reif, F. (2008). Applying cognitive science to education: Thinking and learning in scientific and other complex domains. MIT Press
3. Sawyer, R. K. (Ed.). (2014). The Cambridge handbook of the learning sciences (Second edition). Cambridge University Press.