Kolegij studentima bilo kojeg smjera kroz iskustvo društveno korisnog učenja (DKU-a) pruža
mogućnost primjene akademskog znanja i vještina za zadovoljavanje stvarnih potreba
lokalne i šire društvene zajednice.
Studenti će, prema vlastitom interesu u izboru projekta, kroz rad na projektu za organizaciju
civilnog društva ili javnu instituciju koje angažira volontere, raditi na rješavanju konkretnih
problema, pomažući istovremeno lokalnoj zajednici. Projekti DKU-a odnose se isključivo na
rješavanje konkretnih problema zadanih kolegijem i dio su projektne nastave kolegija.
Projektna nastava kombinirat će se s predavanjima o aktivnostima DKU-a, upravljanju
projektima, timskim radom i aktivnostima kritičkog promišljanja.
Kolegij studentima bilo kojeg smjera kroz iskustvo društveno korisnog učenja (DKU-a) pruža
mogućnost primjene akademskog znanja i vještina za zadovoljavanje stvarnih potreba
lokalne i šire društvene zajednice.
Studenti će, prema vlastitom interesu u izboru projekta, kroz rad na projektu za organizaciju
civilnog društva ili javnu instituciju koje angažira volontere, raditi na rješavanju konkretnih
problema, pomažući istovremeno lokalnoj zajednici. Projekti DKU-a odnose se isključivo na
rješavanje konkretnih problema zadanih kolegijem i dio su projektne nastave kolegija.
Projektna nastava kombinirat će se s predavanjima o aktivnostima DKU-a, upravljanju
projektima, timskim radom i aktivnostima kritičkog promišljanja.
1. Analizirati literaturu o različitim tipovima društveno korisnog učenja 2. Razlikovati društveno korisno učenje od volontiranja, prakse i društveno utemeljenog
istraživanja 3. kritički prosuditi strukturu projekta 4. Sudjelovati u timskom radu na projektu s ciljem razvoja rješenja koja tematski prate
sadržaj studija 5. Koristiti se odgovarajućim alatima za izradu e-portfolija projekta 6. Ustanoviti DKU projekt kao strukturu ciljeva i aktivnosti 7. Kritički prosuditi metode i tehnike planiranja projektne aktivnosti formirajući argumente i
protuargumente 8. Upravljati izvođenjem (realizacijom) DKU projekta u lokalnoj zajednici 9. Pripremiti te pismeno i usmeno prezentirati projektni plan, završno projektno izvješće i e-
portfolio projekta (projektnu dokumentaciju)
1. 1. Uvodno predavanje: definicija društveno korisnog učenja (DKU), studentskih očekivanja,
tipova DKU projekata, društvenih partnera, itd. 2. 2. DKU ciklus. Planiranje projekta. Razumjeti pravila podjele posla na zadatke te važnost
poznavanja njihove međuovisnosti (WBS). Naučiti planirati trajanje projekta s obzirom na
trajanje zadataka (PERT). Ciljevi projekta: SMART. Koja je uloga krajnjih korisnika? 3. 3. Upravljanje DKU projektom. 4. 4. Prezentacije studentskog plana DKU projekta. Projektni timovi. 5. 5. DKU: kritičko promišljanje: Što je argument, premisa, konkluzija? Argument vs.
objašnjenje? Kako formirati hipotezu projekta? 6. 6. Istraživačka pitanja, metodološka paradigma, uzorak, metoda, rezultati. 7. 7. Tipovi aktivnosti kritičkog promišljanja. 8. 8. Analiza slučaja, blogovi i dnevnik rada. 9. 9. Kritičko pisanje i dnevnik rada. Trodijelni dnevnik rada, Strukturirani dnevnik
rada. Dvostruki dnevnik rada. Video dnevnik. 10. 10. Evaluacija i kvadranti DKU-a. Vrednovanje učenja, vrednovanje konkretnih rezultata
projekta te vrednovanje iskustva. 11. 11. Pisanje projektnog izvješća. Aktivnosti, podaktivnosti, održivost, transfer znanja. opis
mjerljivih i objektivnih indikatora pomoću kojih se pratila uspješnost određenih aktivnosti–
označivači (milestones) te materijalnih ili nematerijalnih objekata proizvedenih kao rezultat
projekta - isporuke (deliverables). 12. 12. Uvod u e-portfolio. Svrha izrade, studentski e-portfolio, nastavnički e-portfolio, e-portfolio
fakulteta 13. 13. Dva lica e-portfolija. E-Portfolio kao proces učenja i kritičkog promišljanja, E-Portfolio kao
produkt procesa učenja 14. 14. Razine razvoja e-portfolija. Razina1: Portfolio kao zbirka / arhiv; Razina2: Portfolio kao
proces / radni prostor; Razina 3: Portfolio kao produkt/prezentacija 15. 15. Prezentacija i evaluacija e-portfolija studentskih DKU projekata
1. Mikelić Preradović, Nives. Učenjem do društva znanja: Teorija i praksa društveno korisnog
učenja. Zagreb : Zavod za informacijske studije Odsjeka za informacijske znanosti
Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2009 (udžbenik).