Programi cjeloživotnog obrazovanja

Osnovno o programu

dr.sc. Tanja Trška, izv. prof. +385 1 4092 406 ttrska@ffzg.unizg.hr
Odsjek za povijest umjetnosti
dr.sc. Tanja Trška, izv. prof.
Ljetni
utorak, 17:00-18:30, A-126
hrvatski
450
3
5
Otvoreni kolegij

Detaljno o programu

Kolegij daje pregled venecijanskog slikarstva od 15. do 18. stoljeća s naglaskom na protagoniste umjetničkih zbivanja i stilske mijene unutar venecijanske slikarske škole. Predmet je komplementaran nastavnim sadržajima obaveznog kolegija prijediplomskog studija »Likovne umjetnosti renesanse i baroka«. Obrada materijala organizirana je kronološki, a obuhvaća različite tipove slikarskih djela s obzirom na funkciju (oltarnu palu, portret, narativni i alegorijski dekorativni ciklusi) i njihov razvoj tijekom stoljeća u kontekstu venecijanske slikarske škole. Posebna pozornost posvećena je raznovrsnosti naručiteljske aktivnosti (privatne i javne narudžbe i njihove namjene, venecijanske bratovštine i Republika kao naručitelji, slikarsko djelo u službi iskazivanja vjerskog i političkog identiteta) te kontekstualizaciji umjetničkih djela u vremenu i prostoru i njihovom sagledavanju u izvornom okruženju. Kolegij predviđa usvajanje općih formalnih i stilskih značajki venecijanske slikarske škole u razdoblju ranog novog vijeka te prepoznavanje odlika slikarskog izraza pojedinih umjetnika.
Kolegij daje pregled venecijanskog slikarstva od 15. do 18. stoljeća s naglaskom na protagoniste umjetničkih zbivanja i stilske mijene unutar venecijanske slikarske škole. Predmet je komplementaran nastavnim sadržajima obaveznog kolegija prijediplomskog studija »Likovne umjetnosti renesanse i baroka«. Obrada materijala organizirana je kronološki, a obuhvaća različite tipove slikarskih djela s obzirom na funkciju (oltarnu palu, portret, narativni i alegorijski dekorativni ciklusi) i njihov razvoj tijekom stoljeća u kontekstu venecijanske slikarske škole. Posebna pozornost posvećena je raznovrsnosti naručiteljske aktivnosti (privatne i javne narudžbe i njihove namjene, venecijanske bratovštine i Republika kao naručitelji, slikarsko djelo u službi iskazivanja vjerskog i političkog identiteta) te kontekstualizaciji umjetničkih djela u vremenu i prostoru i njihovom sagledavanju u izvornom okruženju. Kolegij predviđa usvajanje općih formalnih i stilskih značajki venecijanske slikarske škole u razdoblju ranog novog vijeka te prepoznavanje odlika slikarskog izraza pojedinih umjetnika.
1. imenovati najvažnija djela, umjetnike i naručitelje venecijanskog slikarstva od 15. do 18. stoljeća
2. analizirati formalne i stilske značajke venecijanske slikarske škole u razdoblju renesanse i baroka
3. interpretirati simboliku slike ili dekorativnog ciklusa obzirom na naručitelja i ikonografski sadržaj
4. razlikovati namjenu umjetničkih djela s obzirom na dimenzije, format i tehniku
1. Uvod: pojam slikarske škole, istraživači venecijanskog slikarstva, društveni i politički kontekst Venecije u 15. stoljeću.
2. Venecijansko slikarstvo 15. stoljeća: naslijeđe gotike.
3. Mijene oltarne pale: od poliptiha do sacra conversazione.
4. Narativno slikarstvo u Veneciji.
5. Venecijansko slikarstvo na prijelazu iz 15. u 16. stoljeće.
6. Tiziano Vecellio i "zlatno stoljeće" venecijanskog slikarstva.
7. Venecijansko slikarstvo druge polovice 16. stoljeća.
8. Portret u venecijanskom slikarstvu; I. kolokvij.
9. Manirizam u Veneciji.
10. Slikarstvo u Veneciji 17. stoljeća.
11. Slikarstvo u Veneciji 18. stoljeća.
12. Venecijansko slikarstvo 18. stoljeća izvan Italije.
13. Metoda atribucije i venecijansko slikarstvo.
14. Metoda atribucije i venecijansko slikarstvo.
15. Metoda atribucije i venecijansko slikarstvo; II. kolokvij.
1. Peter Humfrey, Painting in Renaissance Venice, New Haven; London: Yale University Press, 1996.
2. Filippo Pedrocco, The Art of Venice: from its Origins to 1797, Firenca; New York: Scala; Riverside, 2002.
3. Rudolf Wittkower, Art and Architecture in Italy: 1600 to 1750, 5. izd., New Haven; London: Yale University Press, 1982. [1958.], ili kasnija revidirana izdanja (3 sv.); poglavlja: I.5: »Painting outside Rome: Venice«; II.14: »High Baroque Painting and its Aftermath: Painting outside Rome – Venice«; III.19: »Painting: Venice – Sebastiano Ricci and Piazetta – Pellegrini, Amigoni, Pittoni, Balestra – Giambattista Tiepolo (1696 – 1770)«
4. Francis Haskell, Patrons and Painters: A Study in the Relations Between Italian Art and Society in the Age of the Baroque, New York; Evanston; San Francisco; London: Harper and Row, 1971. [1963.], Part III: »Venice«, str. 245-383
5. Peter Humfrey, The altarpiece in Renaissance Venice, New Haven: Yale University Press, 1993.
6. Roberto Longhi, Viatico per cinque secoli di pittura veneziana, Firenze: Sansoni editore, 1952. (ili kasnija izdanja)
7. Serija La pittura in Italia: Il Quattrocento (ur. F. Zeri, Milano: Mondadori Electa, 1987.); Il Cinquecento (ur. G. Briganti, Milano: Mondadori Electa, 1988.); Il Seicento (ur. M. Gregori, E. Schleier, Milano: Mondadori Electa, 1989.); Il Settecento (ur. G. Briganti, Milano: Mondadori Electa, 1990.) – poglavlja koja se odnose na venecijansko slikarstvo
8. Rodolfo Pallucchini, La pittura veneziana del Seicento (2 sv.), Milano: Alfieri, 1981.
9. Rodolfo Pallucchini, La pittura nel Veneto: Il Settecento (2 sv.), Milano: Electa, 1995.

Zanima Vas program? Prijavite se ovdje!

Imate pitanje? Kontaktirajte nas!