Akademski stupanj
doktor znanosti
Zvanje
Docent
Organizacijska jedinica
Odsjek za talijanistiku
Konzultacije
ponedjeljkom 14.00-14:45; 19.15-19:30
Soba
F 303
Telefon
01/4092310
E-mail
fmgabrie@ffzg.hr

Francesca Maria Gabrielli, docentica na Odsjeku za talijanistiku Filozofskoga fakulteta u Zagrebu od 1. listopada 2019., rodila se u Goriziji (Italija), gdje je maturirala na klasičnoj gimnaziji. Studirala je na Fakultetu stranih jezika i književnosti Sveučilišta u Udinama (Italija) te diplomirala 2001. s temom iz hrvatske književnosti. Nakon jednogodišnje stipendije na doktorskom studiju pri Odsjeku za talijanistiku Sveučilišta New York University (SAD), svoj je studij nastavila na Sveučilištu u Zagrebu, gdje je doktorirala 2015. Aktivno je sudjelovala na znanstvenim simpozijima u Hrvatskoj, Italiji, SAD-u, Francuskoj i Engleskoj. Objavila je dvije znanstvene autorske knjige, suuredničku knjigu i nekoliko znanstvenih članaka u kojima se bavi talijanskom i hrvatskom književnošću. Uža su joj područja zanimanja talijanska i hrvatska renesansna književnost iz ženskoga pera.

Članstva u profesionalnim udruženjima, stručnim i građanskim udrugama i javnim tijelima
  • Centar za ženske studije
  • Poslijediplomski seminar Feminisms in a Transnational Perspective, Inter-University Centre, Dubrovnik
Članstva u organizacijskim odborima skupova
  • 2019. The 13th Postgraduate Course "Feminisms in a Transnational Perspective": Shifting Realities - Media, Communication, Sociability, Inter-University Centre, Dubrovnik (-, -)
  • 2018. The 12th Postgraduate Course "Feminisms in a Transnational Perspective": Fear, Resistance, Imagination, Inter-University Centre, Dubrovnik (-, -)
  • 2017. The 11th Postgraduate Course "Feminisms in a Transnational Perspective": Love and Terror (Extremis Malis Extrema Remedia), Inter-University Centre, Dubrovnik (-, -)
  • 2016. The 10th Postgraduate Course "Feminisms in a Transnational Perspective": Reclaiming the Future - Feminist Engagements for the 21th Century, Inter-University Centre, Dubrovnik (-, -)

Opis znanstvene djelatnosti
Članci:

“Il nostro sesso è perfetto: strategije otpora u posvetnoj poslanici Marije Gundulić (1582)”, u Crveni ocean: prakse, taktike i strategije rodnog otpora, ur. Lada Čale Feldman, Anita Dremel, Renata Jambrešić Kirin, Maša Grdešić, Lidija Dujić, Centar za ženske studije i Leksikografski zavod Miroslav Krleža, Zagreb, 2016, str. 143-166.

“Voci e sguardi di donna nelle rime di Speranza e Giulia di Bona”, u Književnost, umjetnost, kultura između dviju obala Jadrana i dalje od mora IV, ur. Nedjeljka Balić Nižić, Luciana Borsetto, Andrijana Jusup Magazin, Sveučilište u Zadru, Zadar, 2016, str. 37-61.

“Sestra sestri: bilješke o kanconijeru Nade Bunić (Speranze di Bona)”, Građa za povijest književnosti hrvatske 38, HAZU, Zagreb, 2015, str. 83-182.

“Vergine pura, Vergine bella: note sulla rappresentazione di Maria nel canzoniere di Speranza di Bona (Nada Bunić)”, u Zbornik međunarodnoga znanstvenog skupa u spomen na prof. dr. Žarka Muljačića (1922.-2009.), ur. Ivica Peša Matracki, Maslina Ljubičić, Nada Županović Filipin i Vinko Kovačić, FF-press, Zagreb, 2014, str. 639-652.

“Réappropriation du corps féminin handicapé: une lecture de L’Innocence trahie (La semplicità ingannata) d’Arcangela Tarabotti”, prev. Clara Manco, u William Spurlin, Anne Tomiche i Pierre Zoberman, ur., Écritures du corps: nouvelles perspectives, Rencontres, série Littérature générale et comparée, (Paris: Garnier, 2013), 189-214

“Adultery and the Gaze: A Reading of Lucrezia Tornabuoni’s Story of Devout Susanna (La istoria della casta Susanna)”, SRAZ LVII (2012), 71-89

“Danteova mistična vizija u imaginariju Camillove Ideje teatra”, Umjetnost riječi 3-4 (2012), 89-114

“Non solo Vergine: protofemminismo nel dialogo verbale/visuale fra Michelangelo e Vittoria Colonna”, u Snježana Husić i Sanja Roić, ur., Hrvatsko-talijanski književni odnosi: Stil i izvornost, Znanstveni skup u spomen na prof. dr. Franu Čalu (Zagreb: FFpress, 2010), 265-284

“God, Gender and Friendship: A Reading of Michelangelo’s Pietà and Vittoria Colonna’s Sonnet 87”, u Lindsay Eufusia, Elena Bellina, Paola Ugolini, ur., About Face: Depicting the Self in the Written and Visual Arts (Newcastle: Cambridge Scholars Publishing, 2009), 57-70, 218-226 (bilješke), 256-259 (bibliografija)

“Testo e metatesto a confronto: Amor fuggitivo di Torquato Tasso e Ljubčiča uskok di Katarina Patačić”, u Vincenzo Orioles, ur., Nuovi saggi sul plurilinguismo letterario (Rim: Il Calamo, 2001), 129-151

“Talijanska recepcija opusa Ante Kovačića”, u Dean Duda et al., ur., Komparativna povijest hrvatske književnosti (Split: Književni krug, 1999), 57-72

“Eros i melos u Begovićevu Kvartetu”, u Josip Ante Soldo, ur., Milan Begović i njegovo djelo (Vrlika-Sinj: Ogranak Matice hrvatske u Sinju, 1997), 207-213

“Iz realnosti u nadrealnost: interpretacija Mihalićeve zbirke Zavodnička šuma”, u Stjepan Damjanović, ur., Prvi hrvatski slavistički kongres (Zagreb: Hrvatsko filolosko društvo, 1997), sv. II, 365-371. Ponovno objavljen u Branimir Donat, ur., Književna kritika o Slavku Mihaliću (Zagreb: Dora Krupićeva, 2002), 334-340

“Semantička geometrija u poetskom diskursu Dragojevićeve pjesme Kosa”, u Marin Andrijašević, Lovorka Zergollern-Miletić, ur., Tekst i diskurs (Zagreb: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku, 1997), 153-157. Ponovno objavljen pod naslovom: “Kosa”, Quorum 2 (1998): 112-117

Knjiga:

Tra stella e cristallo: analisi comparata delle raccolte “Osservatorio astronomico” (1994) e “Piazza dei fiori” (1994) di Danijel Dragojević (Recco: Le Mani Università, 2001)

Prikaz:

Morana Čale i Lada Čale Feldman U kanonu, studije o dvojništvu (Zagreb: Disput, 2008), Republika 1-3 (2009), 276-281