Naziv
Nastavna praksa iz povijesti u školi
Organizacijska jedinica
Odsjek za povijest
ECTS bodovi
5
Šifra
199032
Semestri izvođenja
zimski
Satnica
Seminar
15
Metodičke vježbe
30
Preduvjeti za upis i polaganje kolegija
Za upis kolegija se moraju

Cilj
Razviti praktične aspekte nastavničkih kompetencija osobnim iskustvom poučavanja povijesti u osnovnoj i srednjoj školi te povezivanjem teorijskih spoznaja iz relevantnih kolegija s izvođenjem nastavnih sati povijesti
Sadržaj
  1. Hospitiranje na satima mentora i drugih studenata te sudjelovanje u grupnim analizama (12 sati).
  2. Samostalno držanje nastave u osnovnoj/srednjoj školi (12 sati).
  3. Izrada hospitacijskih zapisnika, sudjelovanje u grupnim analizama, individualni rad s predmetnim nastavnikom i nastavnikom-mentorom. (6 sati).
  4. h
  5. b
  6. m
  7. j
  8. l
  9. g
  10. y
  11. i
  12. n
  13. n
  14. h
  15. t

Ishodi učenja
  1. Pripremati i izvoditi nastavne sate povijesti u kojima će biti usklađeni ishodi, nastavne aktivnosti i provjeravanje znanja učenika.
  2. Kompetentno koristiti različite medije koji sačinjavaju suvremeno opremeljnu učionicu povijesti.
  3. Prilagoditi nastavu individualnim potrebama učenika, osobito učenika s posebnim potrebama.
  4. Voditi temeljnu pedagošku dokumentaciju.
  5. Razviti sposobnost samoanalize i samoprocjene vlastite nastave.
  6. Demonstrirati profesionalnu predanost nastavničkom pozivu i profesionalnu odgovornost u radu s učenicima i nastavnicima.
Metode podučavanja
učenje prema modelu, iskustveno učenje
Metode ocjenjivanja
pohađanje nastave, seminarski rad, završni razgovor

Obavezna literatura
  1. R. Stradling, Multiperspsektivnost u nastavi povijesti: priručnik za nastavnike, Zagreb, 2005.
  2. Z. Nikolić Jakus, Uvod u studij povijesti. Historiografski praktikum, Zagreb, 2008., odabrana poglavlja.
  3. K. Jenkins, Promišljanje historije, Zagreb, 2008.
  4. P. Burke, Očevid: Upotreba slike kao povijesnog dokaza, Zagreb, 2003., odabrana poglavlja
  5. P. Burke, Očevid: Upotreba slike kao povijesnog dokaza, Zagreb, 2003., odabrana poglavlja
  6. Udžbenici i priručnici za pripremanje nastave
  7. K. Mikić, Film u nastavi medijske kulture, Zagreb, 2001., odabrana poglavlja
  8. S. Koren, „Poučavanje o interpretacijama“, Povijest u nastavi 20 (2012)
Dopunska literatura

Obavezan predmet na studijima
  1. Povijest, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij