Naziv
Internetska kultura
Organizacijska jedinica
Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti
ECTS bodovi
3
Šifra
118061
Semestri izvođenja
zimski
Jezik izvođenja
hrvatski
Satnica
Predavanja
15
Seminar
15

Cilj
Upoznati studente s pojedinim aspektima rada Interneta i njegovog utjecaja i uloge u društvu.
Sadržaj
  1. Internet i društvo
  2. World Wide Web
  3. Računalstvo u oblaku
  4. Internet kao komunikacijska okolina
  5. Online zajednice
  6. Internet kao suradnička okolina, društveni softver i društveno umrežavanje
  7. Internet kao suradnička okolina, folksonomije, označivanje
  8. Internet kao obrazovna okolina
  9. Elektronička trgovina i poslovanje na Internetu
  10. Internet kao istraživačka okolina
  11. Pravila ponašanja na Internetu
  12. Multimedijski sadržaji na Internetu
  13. Zabavni sadržaji na Internetu
  14. Sigurnost na Internetu
  15. Izgradnja internetskih izvora informacija i pojam upotrebljivosti

Ishodi učenja
  1. Analizirati komunikacijske vrijednosti interneta i pojedinih internetskih servisa u svrhu njihove primjene u informacijskim ustanovama
  2. Definirati i prepoznati utjecaj interneta na razvoj online zajednica
  3. Identificirati potrebu za oblikovanjem informacijskih usluga na temelju poznavanja temeljnih karakteristika internetskih servisa kao i karakteristika interneta kao radne i komunikacijske okoline
  4. Nabrojati prednosti interneta za potrebe obrazovanja
  5. Nabrojati prednosti interneta za potrebe poslovanja
  6. Nabrojati mogućnosti interneta kao podrške znanstvenim istraživanjima
  7. Znati definirati utjecaj informacijske i komunikacijske tehnologije na mogućnost slobodnog pristupa informacijama u digitalnoj okolini
  8. Nabrojati i primijeniti načela sigurnog korištenja interneta
Metode podučavanja
Predavanja, seminari, e-učenje
Metode ocjenjivanja
Pismeni ispit 50% ocjene (Ispit je moguće položiti putem 2 kolokvija tijekom semestra ili pismenim ispitom na kraju semestra.) + Seminarski rad 50% ocjene (U konačnu ocjenu ulazi i ocjena seminarskog rada.)

Obavezna literatura
  1. Bradley, Phil. How to use Web 2.0 in your library. London : Facet publishing, 2007.
  2. Farkas, Meredith G. Social Software in Libraries: Building Collaboration, Communication, and Community Online. Medford: Information Today, Inc., 2007.
  3. Anttiroiko, Ari-Veikko; Savolainen, Reijo. Towards Library 2.0: The Adoption of Web 2.0 Technologies in Public Libraries. // Libri, 61, 2(2011), pp.87-99.
  4. Gralla, Preston. How the Internet works. Indianapolis: QUE, 2007.
  5. Tripathi, Manorama; Kumar, Sunil. Use of Web 2.0 tools in academic libraries: A reconnaissance of the international landscape. // The International Information & Library Review 42, 3(2010), 195-207.
Dopunska literatura
  1. Anderson, P. (2007), What Is Web 2.0? Ideas, Technologies and Implications for Education, JISC TechWatch report, URL:www.jisc.ac.uk/media/documents/techwatch/tsw0701bword.doc
  2. Peltier-Davis, Cheryl. Web 2.0, Library 2.0, Library User 2.0, Librarian 2.0: Innovative Services for Sustainable Libraries. // Computers in Libraries, 29, 10(2009), pp. 16-21.
  3. Castells, Manuel. Internet galaksija : razmišljanja o Internetu, poslovanju i društvu. Zagreb : Naklada Jesenski i Turk : Hrvatsko sociološko društvo , 2003
  4. Maness, Jack M. (2006), “Library 2.0 theory: Web 2.0 and its implications for libraries”, Webology, Vol. 3 No. 2, URL: www.webology.ir/2006/v3n2/a25.html
  5. Miller, Joseph B. internet technologies and information services, Libraries Unlimited, 2009.
  6. Stephens, Michael. Taming Technolust Ten Steps for Planning in a 2.0 World. // Library Reference and User Services, 47, 4(2008), 314-317.
  7. Bawden, D. & Robinson, L. (2009) The dark side of information: overload, anxiety and other paradoxes and pathologies, Journal of Information Science, 35(2), 180-191.

Izborni predmet na studijima
  1. Informacijske znanosti, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
  2. Informacijske znanosti, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij