Naziv
Međukulturalna istraživanja kognitivnih sposobnosti
Organizacijska jedinica
Odsjek za etnologiju i kulturnu antropologiju
ECTS bodovi
3
Šifra
117921
Semestri izvođenja
zimski
Jezik izvođenja
hrvatski
Nastavnici
Satnica
Predavanja
30

Cilj
Studenti će upoznati ulogu kulturalnog konteksta u području kognitivnih sposobnosti. Moći će prepoznati važnost kulturalnog konteksta u konceptualizaciji i istraživanjima sposobnosti i osposobit će se za praćenje literature iz područja.
Sadržaj
  1. Uvodno predavanje
  2. O kulturi i kognitivnim sposobnostima
  3. Povijest mjerenja kognitivnih sposobnosti
  4. Povijest teorija inteligencije
  5. Psihometrijske teorije inteligencije
  6. Druge teorije inteligencije
  7. Eksplicitne i implicitne teorije inteligencije
  8. Kreativnost
  9. Kognitivni razvoj (Piaget)
  10. Kognitivni razvoj (Vygotsky)
  11. Kultura i pristranost testova
  12. Spolne razlike u inteligenciji
  13. Rasa i inteligencija
  14. Kulturna inteligencija
  15. Završni susret

Ishodi učenja
  1. Kritički prosuđivati znanstvene spoznaje iz psihologije te srodnih i komplementarnih znanstvenih disciplina.
  2. Koristiti strani jezik u stručnoj komunikaciji.
  3. Kritički interpretirati znanstvenu i stručnu literaturu.
Metode podučavanja
Metode ocjenjivanja
Pismeni ispit.

Obavezna literatura
  1. Shiraev, E. & Levy D. (2007). Cross-cultural psychology: Critical thinking and contemporary applications (odabrana poglavlja). Boston: Allyin and Bacon.
  2. Miyamoto, Y., & Wilken, B. (2013). Cultural differences and their mechanisms. U D. Reisberg (Ed.), Oxford handbook of cognitive psychology (str. 970–985). Oxford: Oxford University Press.
Dopunska literatura

Izborni predmet na studijima
  1. Antropologija, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij, 1., 3. semestar
  2. Lingvistika, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij