Naziv
Odabir i razvoj osoblja
Organizacijska jedinica
Odsjek za psihologiju
ECTS bodovi
7
Šifra
124470
Semestri izvođenja
zimski
Jezik izvođenja
hrvatski
Satnica
Predavanja
30
Vježbe u praktikumu
45

Cilj
Osposobiti studente za stručni rad na odabiru, izobrazbi i procjenjivanju osoblja u radnim organizacijama
Sadržaj
  1. Selekcija i izobrazba: komplementarni pristupi prilagodbi ljudi njihovim poslovima. Povijesni razvoj.
  2. Rekapitulacija: sposobnosti, osobine ličnosti, interesi.
  3. Posao i srodni pojmovi organizacijske strukture. Metode analize posla.
  4. Kriterijska domena: radna uspješnost, modeli i mjere.
  5. Regrutiranje, predselekcija i selekcija. Selekcijske metode 1: psihologijski testovi, radne karakteristike i preporuke
  6. Selekcijske metode 2: pristupni upitnici, intervju, radna kušnja, testovi situacijskih prosudbi, prosudbena središta. Prednosti i nedostaci pojedinih metoda.
  7. Validacija selekcijskih programa.
  8. Valjanost prediktora za različita zanimanja: mogućnost generalizacije valjanosti i dodana valjanost.
  9. Strategije donošenja selekcijskih odluka. Pravni i etički aspekti selekcijskih odluka.
  10. Funkcije profesionalnog osposobljavanja i usavršavanja. Psihologijski principi usvajanja znanja i razvoja vještina.
  11. Utvrđivanje obrazovnih potreba i razvoj programa izobrazbe. Metode i tehnike izobrazbe.
  12. Evaluacija obrazovnih programa. Izobrazba i organizacijska uspješnost.
  13. Procjenjivanje radne uspješnosti: ciljevi i metode.
  14. Izvori pogrešaka pri procjenjivanju i načini njihova smanjivanja. Reakcije radnika na informacije o dobivenim procjenama.
  15. Selekcija, izobrazba i razvoj osoblja u sustavu upravljanja ljudskim potencijalima.

Ishodi učenja
  1. • provesti analizu posla
  2. • kritički prosuditi prednosti i nedostatke različitih selekcijskih metoda
  3. • biti u stanju planirati i provesti selekcijski program u skladu s etičkim načelima struke
  4. • primijeniti temeljne principe profesionalne izobrazbe
  5. • odabrati primjerenu metodologiju za procjenu obrazovnih potreba
  6. • razviti odgovarajući program izobrazbe
  7. • provesti evaluaciju programa izobrazbe na različitim razinama
  8. • razviti i primijeniti različite postupke za procjenu radne uspješnosti
Metode podučavanja
Predavanje, metodičke i praktikumske vježbe, terenski rad, samostalni projektni zadaci
Metode ocjenjivanja
Pohađanje nastave, projektni zadaci, kolokviji, završna provjera znanja, pismeni ispit, usmeni ispit.

Obavezna literatura
  1. Guion, R. M. & Highhouse (2006). Essentials of personnel assessment and selection. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  2. Landy, F.J. & Conte, J.M. (2010). Work in the 21st century: An introduction to industrial and organizational psychology (3nd edition). Hoboken, NJ: Wiley & Sons (Poglavlja 2, 3, 4, 5, 6 i 7)
  3. Šverko, B. (2012). Ljudski potencijali: Usmjeravanje, odabir i osposobljavanje. Zagreb, HR: Hrvatska sveučilišna naklada.
Dopunska literatura
  1. Arnold, J. (2005) Work Psychology: Understanding Human Behavior in the Workplace (4th ed.). Harlow: Prentice Hall.
  2. Aamodt, M.G. (2004). Applied Industrial/Organizational Psychology (4th ed.). Belmont, CA: Thomson Wadsworth
  3. Muchinsky, P. M. (2008). Psychology Applied to Work: An Introduction to Industrial and Organizational Psychology (9th ed.). Hypergraphic Press.

Obavezan predmet na studijima
  1. Psihologija, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij, 1. semestar