Naziv
Američki Bildungsroman 19. i 20. stoljeća
Organizacijska jedinica
Odsjek za anglistiku
ECTS bodovi
6
Šifra
64113
Semestri izvođenja
ljetni
Jezik izvođenja
engleski
Satnica
Predavanja
15
Seminar
30
Preduvjeti za upis i polaganje kolegija
Za upis kolegija se moraju

Cilj
Analiza Bildungsromana u američkoj književnosti kao žanra koji problematizira proces stjecanja društvenog i kulturnog identiteta te dramatizira nastanak tipičnog građanskog subjekta. U smislu konstituiranja rodnih identiteta, kolegij će nastojati ponuditi nacrt modela razvoja za ženske i muške protagoniste (s karakterističnim razlikama), zastupljene u izabranim tekstovima, dok će u kontinuitetu pratiti razvoj žanra unutar nacionalne književne tradicije. U kontekstu «iznalaženja djetinjstva» (Philippe Ariès) i psihoanalitičkog modela nastanka subjekta, čitanja će se usredotočiti na žanrovske, psihološke i kulturne modele koji u ovim romanima podupiru trajno fascinantne priče o odrastanju.
Sadržaj
  1. Introduction: European models and theories of the Bildungsroman (Morgenstern, Bakhtin, Moretti); begin Horatio Alger: Ragged Dick
  2. Alger's Ragged Dick; the „invention of childhood“; basic psychoanalytic concepts of gender formation: introduction into Freudian and post-Freudian approaches
  3. Gender and genre, female-centred models of individuation: LM Alcott's Little Women
  4. LM Alcott's Little Women
  5. US Bildungsroman and its gendered and „raced“ others: Harper Lee, To Kill a Mockingbird
  6. Lee: To Kill a Mockingbird
  7. Mid-term test.
  8. Paule Marshall: Brown Girl, Brownstones
  9. Paule Marshall: Brown Girl, Brownstones
  10. Paule Marshall: Brown Girl, Brownstones
  11. Bobbie Ann Mason: In Country; frontier myth, gender and Bildung
  12. Mason: In Country
  13. Colson Whithead: Sag Harbor; post-racial Bildungsroman
  14. Whithead: Sag Harbor
  15. Final test. Course evaluation.

Ishodi učenja
  1. Studenti će upoznati segment američke književne kulture.
  2. Studenti će upoznati specifičnosti književnoga žanra Bildungsromana.
  3. Studenti će moći smjestiti književne fenomene u širi kulturni kontekst.
  4. Studenti će biti u stanju koristiti odgovarajuće metode čitanja i analize književnoga teksta.
  5. Studenti će proširiti svoje znanje o američkome društvu i kulturi.
Metode podučavanja
Čitanje i analiza tekstova pomoću književno-teorijskih paradigmi, modela kulturalnih studija i američkih studija.
Metode ocjenjivanja
Kontinuirana evaluacija (1. i 2. kolokvij); seminarski rad; usmeno izlaganje; pismene zadaće.

Obavezna literatura
  1. Ariès, Philippe. Centuries of Childhood. New York: Vintage, 1962. (izbor)
  2. Bakhtin, Mikhail. Speech Genres and Other Late Essays. Austin: U of Texas P, 1986. (izbor)
  3. Moretti, Franco. The Way of the World: The Bildungsroman in European Culture. 1987. New ed. London: Verso, 2000. (izbor)
Dopunska literatura

Izborni predmet na studijima
  1. Anglistika, sveučilišni preddiplomski dvopredmetni studij, 4., 6. semestar