Naziv
Suvremeni engleski jezik III.
Organizacijska jedinica
Odsjek za anglistiku
ECTS bodovi
5
Šifra
132541
Semestri izvođenja
zimski
Jezik izvođenja
engleski
Satnica
Seminar
30
Lektorske vježbe
30
Preduvjeti za upis i polaganje kolegija
Za upis kolegija se moraju

Cilj
Cilj je kolegija osposobiti studente za razumijevanje složenih jezičnih struktura te za njihovu točnu uporabu u usmenom i pismenom izražavanju. Kolegij se bavi sintaktičkim aspektima suvremenog engleskog jezika, konkretno vrstama rečenica i njihovim osobitostima, radi razvijanja jezične kompetencije u pismenom i usmenom izražavanju. Također uključuje čitanje i analizu tekstova s ciljem proširenja vokabulara, razumijevanja stilski različitih tekstova, upoznavanja anglofonih kultura i razvijanja vlastite sposobnosti pismenog i usmenog izražavanja. Kroz zadatke u kolegiju studenti razvijaju sposobnost analitičkog i kritičkog mišljenja i unapređuju svoju kulturološku kompetenciju.
Sadržaj
  1. UVODNI SAT; SENTENCES AND CLAUSES-Greenbaum and Quirk: Chapter 2 – A general framework
  2. THE SIMPLE SENTENCE - Chapter 10 – Clause structure; Syntactic functions of clause elements
  3. TEKST IZ ČITANKE-– analiza teksta, rad na vokabularu, gramatici, kulturološkim pojmovima
  4. COORDINATION - Chapter 13; SUBJECT-VERB CONCORD – Chapter 10; QUASICOORDINATION – Chapter 13
  5. TEKST IZ ČITANKE-– analiza teksta, rad na vokabularu, gramatici, kulturološkim pojmovima
  6. THE COMPLEX SENTENCE-Chapter 14 – subordination and coordination; finite, nonfinite and verbless clauses; formal indicators of subordination
  7. SYNTACTIC FUNCTIONS OF SUBORDINATE CLAUSES – Chapter 15
  8. NOMINAL CLAUSES
  9. 1. KOLOKVIJ
  10. Chapter 17 – The noun phrase-RELATIVE CLAUSES
  11. ADVERBIAL CLAUSES – Chapter 15
  12. TEKST IZ ČITANKE-– analiza teksta, rad na vokabularu, gramatici, kulturološkim pojmovima
  13. COMPARATIVE CLAUSES
  14. 2. KOLOKVIJ
  15. POVRATNE INFORMACIJE O TESTU - diskusija

Ishodi učenja
  1. Studenti će razviti razumijevanje stilski različitih tekstova.
  2. Studenti će proširiti svoj vokabular i razviti svijest o načinima izgradnje značenja leksičkih struktura.
  3. Studenti će razviti vlastitu sposobnost točnog, ciljanog i učinkovitog pismenog i usmenog izražavanja.
  4. Studenti će se upoznati s brojnim aspektima anglofonih kultura.
  5. Studenti će ovladati metajezikom potrebnim za objašnjenje načina povezivanja rečeničnih dijelova i ustrojavanja rečenica u engleskome jeziku.
  6. Studenti će moći kompetentno analizirati sve vrste rečenica u engleskome jeziku i njihove konstitutivne dijelove.
Metode podučavanja
- vođeno čitanje, diskusija o pročitanom tekstu, rješavanje zadataka, korištenje različitih priručnika - individualni rad, rad u paru, grupni rad, rad na nastavi, rad kod kuće.
Metode ocjenjivanja
- kontinuirano vrednovanje; pismeni i usmeni ispit za studente koji ne polože kolokvije.

Obavezna literatura
  1. Greenbaum, Sidney and Quirk, Randolph: A Student’s Grammar of the English Language. Longman, 1990.
  2. Veselica-Majhut, S., Bašić, I. and Zubak M.: Syntax Workbook for University Students of English, FF Press, Zagreb, 2007.
Dopunska literatura
  1. Biber, Douglas; Susan Conrad; Geoffrey Leech. Student Grammar of Spoken and Written English. Longman, 2002.Karlovčan, Vjekoslav: An Advanced Learner’s English Grammar. Profil International. Zagreb, 2002.

Obavezan predmet na studijima
  1. Anglistika, sveučilišni preddiplomski dvopredmetni studij, 3. semestar