Naziv
Očuvanje i unapređenje psihičkog zdravlja
Organizacijska jedinica
Odsjek za psihologiju
ECTS bodovi
5
Šifra
198911
Semestri izvođenja
zimski
Satnica
Predavanja
30
Seminar
30

Cilj
Cilj kolegija je osposobiti studente za promoviranje psihičkog zdravlja u različitim područjima rada psihologa.
Sadržaj
  1. Modeli psihičkog zdravlja
  2. Odnos psihičkog zdravlja i psihičke bolesti.
  3. Odnos tjelesnog i psihičkog zdravlja.
  4. Zaštitni i rizični čimbenici psihičkog zdravlja u različitim životnim razdobljima.
  5. Spol i rod kao čimbenici ranjivosti i otpornosti na rizike za psihičko zdravlje.
  6. Individualne i obiteljske odrednice ranjivosti i otpornosti na rizike za psihičko zdravlje.
  7. Socijalne, ekonomske i političke odrednice ranjivosti i otpornosti na rizike za psihičko zdravlje
  8. Moderni izazovi psihičkom zdravlju.
  9. Stigmatizacija psihičkih poremećaja kao čimbenik rizika.
  10. Duhovnost i psihičko zdravlje
  11. Programi usmjerenih ka smanjivanju rizika za pojavu psihičkih smetnji i/ili očuvanju psihičkog zdravlja.
  12. Osnovna načela prevencije psihičkih poremećaja.
  13. Psihoedukacija - intervencija usmjerena ka unapređivanju psihičkog zdravlja
  14. Samopomoć – pregled dostupnih tehnika i evaluacija njihove učinkovitosti
  15. Izazovi kliničkih psihologa u području unaprijeđenja zdravlja

Ishodi učenja
  1. usporediti različite teorijske modele psihičkog zdravlja
  2. objasniti odnos psihičkog zdravlja i psihičke bolesti
  3. identificirati i grupirati rizične i zaštitne čimbenike za psihičko zdravlje u cjeloživotnoj perspektivi
  4. izdvojiti odrednice ranjivosti i otpornosti na rizike za psihičko zdravlje u različitim socijalnim, ekonomskim i okolinskim kontekstima
  5. prepoznati moderne izazove psihičkom zdravlju kao što su globalizacija, nove tehnologije, informacijska zasićenost i slično.
  6. preispitati različite vrste prevencijskih programa s naglaskom na psihoedukaciju i samopomoć
  7. kreirati osnove prevencijskih programa za očuvanje psihičkog zdravlja u različitim kontekstima (obiteljskom, predškolskom, školskom, organizacijskom i slično).
Metode podučavanja
predavanja, grupni zadaci i seminari
Metode ocjenjivanja
Test znanja uključuje grupni praktični zadatak

Obavezna literatura
  1. Davydov, D.M., Stewart, R., Ritchie, K. i Chaudieu, I. (2010). Resilience and mental health. Clinical Psychology Review, 30, 479-495.
  2. Promoting mental health – concepts, emerging evidence, practice (2004). A report of the WHO, Department of Mental Health and Substance Abuse. Geneve: World Health Organization.
  3. Prevention of mental disorders – effective interventions and policy options (2004). A report of the WHO, Department of Mental Health and Substance Abuse. Geneve: World Health Organization
Dopunska literatura

Izborni predmet na studijima
  1. Psihologija, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij, 1., 3. semestar