Naziv
Teatrologija i dramatologija: Analiza teksta predstave
Organizacijska jedinica
Odsjek za komparativnu književnost
ECTS bodovi
6
Šifra
215603
Semestri izvođenja
ljetni
Satnica
Predavanja
30
Seminar
15

Cilj
Kolegij će uvesti studente u osnove analitičkoga pristupa kazališnoj predstavi kao međupovezanoj cjelini različitih elemenata fokusirajući se na njihove sastavnice, povijesni razvoj kao i ulogu pojedinoga elementa unutar cjelokupnoga djela. Širenjem prostorno-vremenske perspektive obradit će se i slučajevi uokvirivanja stvaralačkoga procesa kao kazališne predstave te transformacije recipijenta u sustvaratelja.
Sadržaj
  1. Uvodno konstituiranje kolegija
  2. Protokol analize
  3. Glumčev izričaj: prisutni glumac
  4. Glumčev izričaj: glas, tijelo
  5. Glumčeva pojava: kostim
  6. Glumčeva pojava: šminka, maska, rekvizit
  7. Izvedbeni prostor
  8. Scenografija
  9. Scensko svjetlo
  10. Scenska glazba
  11. Novi i stari mediji u kazališnoj predstavi
  12. Djelo u nastajanju: stvaralački proces kao predstava
  13. Od gledatelja do suautora
  14. Završni komentari i izlaganja
  15. Predrok

Ishodi učenja
  1. uočiti i razlikovati osnovne prostorno-vremenske sastavnice kazališne predstave vezane uz izvođača i njegovu okolinu
  2. opisati povijesni razvoj pojedinačnih elemenata kazališne predstave u odnosu prema cjelini
  3. primijeniti teatrološku terminologiju u analizi pripreme i izvedbe kazališne predstave
  4. uočiti i opisati različite pristupe analizi teksta kazališne predstave
Metode podučavanja
Predavanja
Metode ocjenjivanja
Usmeni ispit

Obavezna literatura
  1. Baronijan, Vartkes. 1981. Muzika kao primenjena umetnost. Beograd: Univerzitet umetnosti u Beogradu, str. 31-48
  2. Baugh, Christopher. 2005. Theatre, Performance and Technology. Houndmills i New York: Palgrave Macmillan, str. 46-61, 94-118.
  3. Boban, Ivica. 2016. „O radionici Putovanje kroz bijelu masku“. Kazalište. Časopis za kazališnu umjetnost. Vol. XIX. Br. 67/68. str. 54-71.
  4. Dinulović, Radivoje. 2009. Arhitektura pozorišta XX veka. Beograd: Clio, str. 82-102.
  5. Fischer-Lichte, Erika. 2009. Estetika performativne umjetnosti. Sarajevo: Šahinpašić. str. 25-36
  6. Gavella, Branko. 1982. Hrvatsko glumište. Analiza nastajanja njegovog stila. Zagreb: Zora, str. 12-26, 42-51, 60-69.
  7. Kaprow, Allan. 2003. Essays on the Blurring of Art and Life. Berkeley, Los Angeles, London: University of California Press, str. 1-9, 59-65.
  8. Lehman, Hans-Thies. 2004. Postdramsko kazalište. Zagreb, Beograd: CDU – Centar za dramsku umjetnost, TkH – Centar za teoriju i praksu izvođačkih umetnosti, str. 305-325.
  9. Marranca, Bonnie. 2012. „Medijaturgija“. Kazalište. Časopis za kazališnu umjetnost. god. XV. br. 51-52. str. 164-169.
  10. Pavis, Patrice. 2004. Pojmovnik teatra. Zagreb: Antibarbarus
  11. Petranović, Martina. 2015. Od kostima do kostimografije. Hrvatska kazališna kostimografija. Zagreb: ULUPUH, str. 33-49.
Dopunska literatura
  1. Fischer-Lichte, Erika. 2015. Semiotika kazališta: uvodna razmatranja. Zagreb: Disput

Izborni predmet na studijima
  1. Komparativna književnost, sveučilišni preddiplomski jednopredmetni studij, 4., 6. semestar
  2. Komparativna književnost, sveučilišni preddiplomski dvopredmetni studij, 4., 6. semestar
Fakultetska ponuda
  • Preddiplomski studij: Ljetni semestar